Leking..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Killa
Stjeler mat
Posts: 51
Joined: 11 Jan 2006, 04:12
Location: oslo

Post by Killa »

Melormer? Er det sånne gulaktige larvelignende dyr?

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

ja. de er gule og de er skikkelig ekle :p
Jeg stakk innom en dyrebutikk i forigårs og kjøpte meg noen sirisser. Damen i butikken, jeg og veninna mi hadde det litt gøy med å putte noen oppi til rottene som var i butikken. Jeg, så bråkjekk som jeg, sa jeg ville ha en hver til rottene. Så jeg kom da hjem med 12 sirrisser. Har jo bare ti rotter, men hun la på et par ekstra. Så kom jeg til det at jeg skulle mate rottene med dette da. Da kjente jeg tvilen krype inpå meg. Jeg stakk hånden ned i posen og full panikk brøt ut. i det jeg tok tak i en så håppa en annen og jeg skvatt :P Det endte med at samboeren min måtte gi de til rottene. Han ville heller ikke ta i de, så da ble det pinsett :P Så klarte samboeren min å miste en ut av posen. FULL PANIKK. Så var det på siriss jakt :spise: Vi fikk tak i den til slutt da :D

Hmm. Kanskje jeg skal fortelle hvordan rottene likte det :P Ja ja. Noen av rottene mine gikk til angrep. En rotte fikk panikk (min lille jålebukk missy) "iiiik den LEVER" så løp hun :P Resten av rottene bare snuste og gikk videre :P Skal ikke kjøpr sirisser igjen tror jeg :P Men det var en erfaring da, så jeg anbefaler å prøve :P Særlig hvis man ikke er redd for å ta i de :)

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Melormer er digg, har gitt gutta sirisser noen ganger, men sist syntes vi så synd på sirissene at det skal vi ikke gjøre mer. De ble liksom for store.... etter "festen" i dusjkabinettet lå bare sirissføttene igjen...

Rottene er utrolig morsomme når de får noe levende. Silver bruker å se himmefallen ut, "hæ, maten glapp igjen". Han skjønner aldri at han kanskje må se oppover etter byttet sitt :lol:

Etter en jakt bruker de å være veldig fornøyde med egen innsats.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Locked