Sludd tenker så det knaker

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Sludd tenker så det knaker

Post by Roger&Ingrid »

Jeg måtte le litt etter burvasken i dag:

Mens jeg skiftet på buret til Tommeliten og Sludd, lot jeg dem være i reserveburet vårt. Vi burker det når vi skal skifte på burene og ikke kan følge med rottene samtidig. Innredningen i reserveburet er ganske spartansk; det ligger noen opprevne avisstrimler på gulvet, ellers er det tomt. Gutta var veldig fascinert av avispapiret og fikk tydeligvis noe å tenke på. Vanligvis får de bare et par lag avispapir i bunnen av buret med YN på toppen og trives med det, men i dag ville Sludd ha forandring. Snille og forsiktige Sludd satt og røsket i avispapiret, mens Roger satt og ristet på hodet over den plutselige trangen til hærverk. "Aha!" tenkte jeg, "han har fått en ny ide. Han vil ha opprevne avisstrimler å bygge med." Etter en kort, men hektisk organisering av avispapir, ligger Sludd nå tilfreds og slapper av i sin nye, myke seng.

Jeg visste jo på forhånd at rotter er intelligente dyr, men det er veldig fascinerende å se hvordan de tenker: "Hm...mykt, praktisk, suger til seg tiss...Sånn må jeg ha i buret mitt også!"

Smarte Sludd. :lol:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

hihi, gluping! :)

Ole gjorde på samme måten, skulle innrede det nye huset.. :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Hehe, sånn er det her i gården også, utrolig morro og facinerende og se på :D

Locked