Vet ikke hvorfor, når de først kommer ut, får de lov å gå fritt, jeg løfter dem kanskje litt, koser med dem eller de får noe godt, og så setter jeg dem ned igjen..
Er så mange som forteller at rottene står mot burdøra når man kommer inn i rommet, men, det skjer ikke her..

I dag lot jeg døra oppå buret stå åpen mens jeg la meg nedpå litt i senga, og våknet av at Ole sto på ansiktet mitt.. Men, med engang jeg slo opp øynene, så skvatt han ned på gulvet igjen.. Var litt stress å få tak i ham igjen, da han var helt innerst under senga..
De er greie når jeg får tak i dem, da kan de sitte på skulderen min og lage koselyder, eller legge seg i hetta og sove, eller ligge under genseren.. Men de kommer ikke frivillig! Hoyst har også blitt mye mer usosial med meg, etter at de små kom.. Han var mer sosial før, når Storm fremdeles levde..

Noen som vet noe jeg kan gjøre? Har ikke lyst å dra dem ut av buret heller, eller 'fange' dem når de har kommet ut, da blir de så stresset, og jeg regner med at da blir de enda mer skye..
Kanskje de bare har det så bra i buret at de ikke har behov for å være med meg?