Uintresserte..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Uintresserte..

Post by Hoyst_87 »

Hoyst, Ole og Dole begynner å bli veldig uintresserte i å være med meg.. Virker iallefall sånn.. De er mest inni buret, og vil ikke ut, ikke når jeg er i nærheten ihvertfall...
Vet ikke hvorfor, når de først kommer ut, får de lov å gå fritt, jeg løfter dem kanskje litt, koser med dem eller de får noe godt, og så setter jeg dem ned igjen..
Er så mange som forteller at rottene står mot burdøra når man kommer inn i rommet, men, det skjer ikke her.. :(

I dag lot jeg døra oppå buret stå åpen mens jeg la meg nedpå litt i senga, og våknet av at Ole sto på ansiktet mitt.. Men, med engang jeg slo opp øynene, så skvatt han ned på gulvet igjen.. Var litt stress å få tak i ham igjen, da han var helt innerst under senga..

De er greie når jeg får tak i dem, da kan de sitte på skulderen min og lage koselyder, eller legge seg i hetta og sove, eller ligge under genseren.. Men de kommer ikke frivillig! Hoyst har også blitt mye mer usosial med meg, etter at de små kom.. Han var mer sosial før, når Storm fremdeles levde.. :hm:

Noen som vet noe jeg kan gjøre? Har ikke lyst å dra dem ut av buret heller, eller 'fange' dem når de har kommet ut, da blir de så stresset, og jeg regner med at da blir de enda mer skye..

Kanskje de bare har det så bra i buret at de ikke har behov for å være med meg? :P :?:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

De var i litt bedre humør i dag, lurer på om de har vært sure på meg for ett eller annet..
De fikk gå løse en stund i går kveld også, og da også kom Ole og gikk på ansiktet mitt.. men denne gangen løp han ikke, jeg fikk klappe ham.. :)

Dole skulle innunder dyna, han, det var jo greit nok, lå med nattøy på jeg, men når han skulle opp gjennom buksebenet på pysjamasbuksa mi, da var det nok.. :lol: I dag har de vært mye mer intresserte i å være med meg, så kanskje det bare var noe de var sure for, eller at de var leie av meg..


Men syns fremdeles det er rart at de ikke vil være med meg, sånn type komme løpende.. Hoyst og Storm gjorde det når jeg hadde begge to, de kom når jeg ropte på dem, men nå kommer ikke Hoyst lenger.. Selv om det er bare når de er sitter på skulderen min eller er i senga at de får yoghurtdrops o.l. (Dole liker ikke drops, men.. :P)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Killa
Stjeler mat
Posts: 51
Joined: 11 Jan 2006, 04:12
Location: oslo

Post by Killa »

Kanskje du skulle prøve å lufte dem litt i et litt mindre rom med litt mindre ting i? Mine rotter ble plutselig veldig tamme da jeg begynte å lufte dem på gangen vår. Du kan jo feks lufte dem både på et mindre rom og på ditt rom. Også burde du finne frem til et godis som de liker veldig godt. Prøv deg frem med forskjellige ting! Jeg fant ut for noen uker siden at min rotter elsker pære og vil gjøre omtrent hva somhelst for å få det. Grunnen til at jeg ikke har funnet det ut før nå (de er 2år) er at jeg ikke liker pære selv.. Kan de lett komme seg ut og inn av buret? Mine er generellt mer aktive når de kan komme seg lett inn og ut. Hmm. Det går jo alltid opp og ned da, men disse tingene har hvertfall gjort rottisene mine tammere. :)

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Jeg har dessverre kun ett rom å ha dem på, da jeg bor på internat.. Kan kun ha dem på rommet mitt, det er en betingelse for at jeg i det hele tatt får lov å ha dyr her.. :( Så det er nok ikke noen mulighet å ha dem på et mindre rom, dessverre...

Ja, prøver alltid å finne ting de liker godt, men de vil som oftest ikke komme ut av buret, hvis de får noe godt utenfor buret, så spretter de inn, og spiser det inne i huset.. Prøver å gi dem noe snacks når de sitter på skulderen min/i hetta eller i lomma på magen, men da vil de ikke spise det..

De kommer seg lett ut og inn av buret, det er en dør i front, som de spretter inn og ut av, en dør på sida som er litt mer kronglete, og en dør i taket, der de nå kan klatre ut takket være taustigen jeg fiksa til dem.. :) Så de har mange alternativer, ofte bruker de døra i taket, selv om døra i front står åpen.. Og når de kommer ut, er det rett ned på pulten, og bak buret, eller hoppe ned på gulvet(over 1 meter :shock: )

Men, når de nå går løse på gulvet, så er de begynt å komme mer opp i senga.. Men når de går lei går de og legger seg innerst inne bakom posene så jeg må grave dem frem igjen fra flyttelasset.. Det er litt kjedelig.. Og hvis jeg har dem på senga, så hopper de bare ned på gulvet.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

eg har nesten gredd og få mine til og komme når eg "ropa" til dei.. eller dei stikke berre haue sitt opp.. men da hjelpe meg og finne dei når eg ikkje finne dei..'

kver gang eg skall gje dei nåke godt smatta eg med munnen.. og no sjønna dei at dei får nåke godt når eg sm,atta.. so da kan hjelpe deg når du vill ha dei fram frå posane;)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hehe, ok! :) Bra at de hører på deg da! Ja, jeg smatter altid jeg også, når de får noe godt, men de bryr seg ikke med det når de er ute, da vil de ikke ha godteri, da vil de bare gjemme seg og løpe rundt.. Men, når skal jeg jo rydde skikkelig da, for jeg får besøk til helgen.. :) Så da skal jeg ta en skikkelig ryddesjau! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

den eine bryr seg egentli ikkje so masse.. men den andre som alti er vekke det er han som kjem;)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

hehe, høres bra ut!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked