Rotekopper!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Rotekopper!

Post by Hoyst_87 »

I går fikk guttene være ute igjen, storkoste seg masse! Hoyst satt på fanget en stund og ble kost med, mens Ole og Dole hoppet rundt og lekte og sloss! (de løper ikke, de hopper.. som kenguruer, på en måte) :lol:

Også plutselig, så raslet det masse borti hjørnet! Hm.. Måtte sjekkes! Og gjett hvem som titta opp av søplebøtta, joda, det var Ole! Han holdt på å rydde utav de gamle husene som jeg la oppi der.. Rare lille dyret! :lol: Han fikk lov å ta dem ut av søplebøtta, og det ble 'jubel' blant de små, med å leke utenfor, inni og oppå de gamle pappeskehusene! :D Glede i heimen.. :)

Og, flinke som de er, så gikk de frivillig inn i buret igjen etter leke/rotetiden sin! Untatt Ole, han ville helst ha med seg det gamle huset også... :roll: Bet seg fast i det og holdt, slapp ikke, til han ble satt ned på pulten, da slapp han, så jeg kunne rydde det tilbake i buret igjen.. :)


Men, lurte på, hva kan jeg gi dem/hva liker de som leker, ellers? De har nå et eget teppe, det gamle huset(som de får beholde som lekehus), et rør som de ikke liker(sånn til å ha plakater i), og meg+senga.. :)

(vet at jeg har spurt litt om det før, men kan jo hende det er flere som har gode forslag? ) :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Tjaaa... Jeg kjøpte engang en slik ball med hull i som man kunne putte godbiter i. Det hullet kunne man lukke igjen og forandre åpningen hvis godbitene er litt mindre engang, så ikke alle faler ut samtidig. Da må de rulle på den og jobbe for at de skal falle en godbit ut ;)
Er egentlig til hunder, men jentene mine syns det var kjempe gøy :) , særlig og bite i når de fant ut at det va en enklere måte få ut godbitene på :lol: hehe
les mer om den her: viewtopic.php?t=3781

hmm... ellers så syns de det alltid er gøy med avispapir, gamle sokker og slikt ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ja, det var en idé! :D Kanskje jeg skal prøve å få tak i en sånn til dem! :)

Ja, avispapir har de mye gøy med, ligger alltid aviser på rommet nå, sånn at jeg har når jeg skal gjøre rent, de elsker å rive det istykker.. :)

Sokker stikker de av med hele tiden, men her om dagen prøvde de seg på litt for mye, nemlig varmedressen min! :lol: Hehe! Ole tok GODT tak, og dro, men, fikk bare flyttet på ermet.. han ga ikke opp så lett, tok tak igjen, og dro.. (jeg lå langflat på senga og lo!) Tilslutt gav han seg, men, måtte gnage et lite hull først, sånn at man hvertfall gjorde NOE nyttig, ikke sant..? :lol:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Hoyst_87 wrote: Sokker stikker de av med hele tiden, men her om dagen prøvde de seg på litt for mye, nemlig varmedressen min! :lol: Hehe! Ole tok GODT tak, og dro, men, fikk bare flyttet på ermet.. han ga ikke opp så lett, tok tak igjen, og dro.. (jeg lå langflat på senga og lo!) Tilslutt gav han seg, men, måtte gnage et lite hull først, sånn at man hvertfall gjorde NOE nyttig, ikke sant..? :lol:
Hehe :D ... Ja det er desverre slik ;) De er noen merkelige skapninger, men veldig søte :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hehe, ja, kjempesøte! De var helt tullete når jeg var på rommet nå nettopp, SKULLE ut av buret.. Fikk sitte litt på skuldrene, og så inn igjen.. Ikke HELT fornøyde, men.. Dole har litt snørr på nesa nå, så det isted,, var ikke der i dag morres.. :? Hm.. Får se om det blir borte igjen! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Hehe, ja når jeg kommer inn i rommet så skvetter alle opp, og på et sekund så står alle klare ved åpningen til buret og krangler om hvem som skal først ut ;)

uff da.. litt forkjølet kanskje.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hehe, ja! Er ikke så lenge siden mine begynte med det, de var ikke så ivrige på å komme ut før.. Men, de har nå endelig blitt litt tryggere på meg, og har også fått løpe mye løse, så derfor syns de det er mye morsommere å komme ut! 'La oss se hvor lenge vi kan holde mor i aktivitet med å prøve å få tak i oss! -Jaaaaaa!' :roll:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Eller .... Krype under alt man kommer seg inn under slik at matmor må legge se langflat for å prøve å lokke oss ut med yoghurt drops :) Lett måte å få tak i godbiter, og hun går på den hver gang ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Nettopp! Meget morsomt, virker det som! :roll: :P Blir litt oppgitt av og til når de er innerst under senga.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

heei!!!

Post by rottegal »

jeg har kjøpt et rør for ildere og det er perfekt for rotter nok plass og gøy trenger bare og vaskes av og til! :thu: også har jeg kjøpt en plate som er stoor og kan også vaskes, det finnes bur m alt det til :D
men 2 rør og en plate kommer på en 400 kr, men da slipper du og kjøpe nytt og nytt hele tiden som blir ødlagt,mine rotter bare elsker det :rat:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ja det er der avispapiret blir av ;) i rørene... :P
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hehe, ja! Men de får snart nytt bur, med noen gitterhyller(som skal dekkes!) og jeg har kjøpt en del sånne rør og sånn, og skal handle flere morsomme ting når jeg (forhåpentligvis) får låne litt penger av mamma.. :) Skal også kjøpe fôr, har LITTEGRANN igjen.. (går på nødfôret nå!) :roll:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Jeg skal kjøpe fôr fra NTF nå snart jeg å, og ta med noen tuneller og hengekøyer :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ja, var noe sånt jeg tenkte også, men har -3kr på kontoen min.. :P Får ikke stipend før kaaanskje i morgen, men uansett er det ikke noen dyrebutikk sånn nearby, så det går på vanlig butikkgnagerblanding noen dager, så skal jeg hjem en tur i helgen, og da får jeg handla mer ordentlig fôr, før jeg så kan bestille fra NTF... :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked