lille jenta mi :(

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

lille jenta mi :(

Post by Mocka »

Hei

Nå har Missy skadet seg :( Eller... en annen har skadet henne. Missy skulle absolut gå oppå buret til to av mine andre jenter, men det var ikke så lurt. En av rottene bet missy i tåa når hun spankulerte rundt. rotta som bet ville ikke slippe, så jeg måtte inn der og ta hun skikkelig i nakkeskinnet for at hun skulle slippe. Dette er første gang jeg har måttet gjøre det, og det var ingen god følelse. Denne rotten som bet har tidligere også vist veldig dominanse. Når hun gjør dette, ville dere sagt at hun var agressiv? Har nå gjort alt for å stoppe blødningene på lille missy. Jeg har holdt på i over en halv time, og rekker iallefall ikke jobb :s

Mvh Monica

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Oi! :( Hørtes ikke godt ut.. :? Veit ikke jeg, kan kanskje være at hun ble irritert fordi hun gikk oppå buret dems? Men at hun ikke slapp, det likte jeg ikke.. :? Hm.. Jeg vet egentlig ikke. Men kan godt skjønne at hun som bet, ble sur for at en annen gikk oppå territoriet hennes.. :P Men hun burde ikke bite så fælt, likevel. Hm. Håper det går bra! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Stygge ulykker skjer på denne måten - rotter må ALDRI gå på buret når det er noen inni som kan ta tak i dem. Om hensikten er å bite av noe, eller å trekke inn den som er utenfor; resultatet er det samme.
Hvordan går det med tåen - har du greid å stoppe blødningen? Hvis tåen fortsatt er på plass - hvorden er stillingen på den; peker den i riktig retning? Hvis den peker opp eller sideveis kan ledd og / eller sener være skadet. Avklipte sener behøver ikke bety all verdens, bare såret gror fint - en vurderingssak. Reis til veterinær hvis det fortsatt blør - mulig hun må på ab også. Og så vil vi vite hva som skjer!
Anita

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Det var et uhell at hun gikk oppe på buret. Ga medisiner og skulle fylle sprøyta og pluttselig vr det gjort. Tåa har en fin retning. Hun har skadet den puten under tåa på en måte. Det blør ennå. Er på jakt etter bil, slik at jeg kan komme til veterinær.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Det er vel ikke lille blå? I så fall må du være ekstra nøye hos veterinæren; ingen siving fra såret når du går!
Anita

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Nei, det var selvfølgelig ikke lille blå. Synes ofte ting kommer i serier, og nå har dere jammen vært uheldige en stund - på tide det snur. :roll: Lykke til hos veterinæren - ordner seg nok fint. :ost:
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Dette hjelper jo lite hvis du i utgangspunktet ikke har det, men flytende plaster stopper blødninger veldig effektivt. Et must for rotter i nød! Håper det ordner seg med rotten, pasient Rim sender sine hilsener til offeret.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Alt er bra med Missy. Hun er litt slapp ennå, men det er jo ikke så rart da. Hun er mye mere kosete nå da :P

Locked