Haleristing

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Haleristing

Post by Sascha »

Jeg begynner alvorlig og lure på om noen hundegener har lurt seg inn i Smaug og Varg :rottehode:
De logrer med halen! Har aldri sett noe som dette, men hvis de er litt nervøse, som når Tyfus er litt for nære så begynner halen og vifte, er det noen som vet hva dette betyr :?:
Og når de er på jakt i sofaen står halen rett til vers! er kjempegøy å se på :D
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hm, lurer på om det viser at de er underlegne, liksom at de gir seg? Og halen opp når de føler seg selvsikre? Jeg merket iallefall på mine gutter at Ole og spesielt Dole, hadde halen rett i været når de møtte Splinter og Tassen, men ikke når de møtte Mike, og han er jo større og eldre enn dem.. :P Men har ike lagt merke til vifting/logring med halen, ikke ennå iallefall!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

"Hjelp! Ikke gjør meg noe vondt, jeg er så liten og ynkelig og du er så stor og skummel..."

Tommeliten reagerte likedan på Spinus da vi forsøkte å sette dem sammen. :ost:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Aha, de jobber forgjeves da, Tyfus er jo roligere enn en sekk poteter på tur.. Er faktisk de små som starter jagingen, særlig Smaug hyler av sine lungers kraft hvis Tyfus snuser på han også løper han, og da kommer tyfus etter. Tilslutt står han helt stiv oppunder ett eller annet, mens Tyfus ser veldig forundret ut..
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Sånn var Tassen og Hoyst igår også! Før har Hoyst jaget ham masse da..

Tassen piper og løper, piper og løper, piper og løper. Men Hoyst gadd ikke følge etter denne gangen! Så når Tassen skjønte at Hoyst ikke kom etter ham for å ta ham, så turde han å komme nærmere. Men hvis Hoyst beveget seg, så pep han HØYT. Så tilslutt, vek Hoyst unna hver gang Tassen var i nærheten.

Tok en stund, men så satt Hoyst oppå reiseburene og vasket seg, og Tassen så at han satt der.. Han stakk hodet over kanten, og Hoyst sluttet å vaske seg og bare så på ham. Tassen beveget seg litt nærmere, men når Hoyst beveget seg, pep han igjen. Tilslutt, etter langt om lenge, snuste de på hverandre. :) Da ga vi oss, for da var klokka halv ett i går kveld. Så skal prøve mer idag.. Hehe.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Omtrent samme oppførsel her ja, Smaug er en pyse. Har latt de bo i samme bur de tre når jeg er hjemme, også sover de hver for seg. I går så slapp jeg de løs på stuegolvet, og alle racet litt rundt, så kom Tyfus mot de to som hadde lagt seg under tvbenken og det var noen voldsomme hyl. Jeg løp bort og kikket under, og der sitter Tyfus og glor på en som lar alarme bælje, Tyfus var ikke i nærheten av denne lille alarmboten.
Snålball..
Men de skal få være mer sammen, men ser at Tyfus er litt ensom og vil egentlig bare ligge tett inntill noen og få stell.
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Kanskje prøv med bare Smaug og Tyfus en gang? På et lite rom? Jeg lar rottene møtes i dusjen, da jeg ellers bare har ett rom tilgjengelig.. :P Der er det ikke så mange steder å løpe og gjemme seg heller, og jeg satt der så lenge at jeg tror de glemte meg(jeg sovnet litt innimellom :lol: ) Var utrolig stilig å se på de to fram til de tilslutt snuste på hverandre. Når Tassen la seg til å sove på gulvet(det er oppvarmet) fant jeg ut at det var på tide å gå og legge seg.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Samboeren har de to endel alene på fanget, og da er de roliger, Smaug er mer stiv av skrekk da..hihi, i går la samboeren han på magen, og han bare lå der, mitt første kos med en rottemage om enn under ikke helt optimale omstendigheter;) Kan prøve, men vi har bare så store rom vi (damn så fælt å ha egen leilighet!! :P )
Du har jo fått enormt med rottegutter du, hvor mange nurketussemassetasser har du?
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ja, er fælt med leilighet vettu! :lol: Har ikke en gang eller bod, eller lite bad? Alt er bare stort? :lol:

Njaaa, ikke enormt.. Har 6 tasseladder(som jeg har begynt å kalle dem) nå.. :) Og de fleste går godt sammen nå, Hoyst går ikke så godt med Mike ennå, og Splinter er så nervøs for ham, så tenkte å prøve de to også i dag.. :) Men det viser seg jo at det er ikke Hoyst som er problemet likevel.. :) Så det skal nok gå bra! Men alle de nye er veldig små for alderen da.. :P Splinter er 6 mnd og veier 222 gram.. Så skjønner at han er litt nervøs av seg.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Oi,det var ikke mye vekt for en hannrotte på 6 mnd da..
Tenker på gangen da, og lage den litt mindre, så får han minien sitte å hyle mens Tyfus løper forvirret rundt omkring.. Kan bli et festlig syn :D
Heldig du, har tre jeg, men tror ikke jeg kan ha flere enn 4, må få tid til å løfte opp alle hver dag og gi de en halvtime med kos hver føler jeg. Men er jo dødsgøy med mange da, masse sprell og moroe ting som skjer :D
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*Flyttet til atferd og aktivisering*
Og hold dere til tema!

tezza

hmmm

Post by tezza »

mine rister på halen av ulike grunner virker det som. om de er sure på hverandre går halen som en propell. hugo kan plutselig begynne å rise med halen hvis ho ser et eller annet. men ser også at keiko gjør dette når han koser seg. gnisser med tennene og øynene går ut og inn og halen går den også av en eller annen grunn.

Locked