Dominerende Ludvik og stakkars Emanuel

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
SJOKOLADE

Dominerende Ludvik og stakkars Emanuel

Post by SJOKOLADE »

Ok for å ta det kort: Ludvik var "underrat" når han var liten og Manuel var litt dominerende,men nå er det Ludvik som er sjefen (over alle sjefer) her hjemme.....
Emanuel er rød på nakken og han har ingen andre symptomer på noe galt, så jeg tror han får det delvis av at Ludvik plager ham sånn hele tiden.. Han har aldri bitt ham til blods eller noe sånt og Manuel er veldig glad i ham. De er veldig gode kompiser og jeg vet ikke om noe er lekeslåssing??
Det følges alltid av piping (Manuels)...
What to do??????? :?:
Ludvik "jokker" også litt på Emanuel når de er løs...

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Har han sår/skorper rundt nakken? I så fall kan det være midd... Sjekk det først. Lekeslossing og piping er normalt, men å bite så det går hull på huden er ikke greit!

Når de sloss på alvor "hyles" det mer enn det pipes, nesten som når katter sloss. Du sier at "Ludvik plager ham sånn hele tiden", hva betyr det?
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Enig med Nemesis, du må være obs på midd, men når det gjelder rødhet i nakken, så har det vært diskutert noen ganger her. Min hvite rotte er stadig rødlig i pelsen, spesielt rundt nakken. Ingen sår, bare denne rødfargen i pelsen. Jeg var tre runder hos dyrlegen da hun var liten for å finne ut hva det var. Til slutt var det en smarting som forklarte at det er helt normalt, bare griseri fra pelsvaskingen. Det blir borte om jeg vasker henne med litt vann, men kommer raskt tilbake igjen. Så: hvis det bare er rødhet i pelsen, ingen sår eller andre symptomer, tror jeg du kan ta det piano med akkurat den delen :)
Bilde av Melis med rødme i nakken:
Image
Maria H.

Locked