sitte inni bure

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

sitte inni bure

Post by Eli Andrea »

dei to nye rottene eg passa/skal kansje kjøpe vill ikkje gå ut av bure.. dei har fått møte beatle og oliver(ikkje so veldi gode venna) og dei går sitte berre inni bure (oliver og beatle sitt bur.. dei må nøie seg medå vere i det lille buret til Benny og Pelle om natta menst om dagen står døra på begge bura som oftast opne. men når dei må vere inne om dagen står alle fire i lag i det store (unde oppsyn.)

men til bake til saken. dei vill berre vere inni bure sitt(dei har begynt og gå sånne kjappe tura ut(1 min max) og snuse og springe inn at..
so ka skall eg gfjere? ddei er allerede minst 5 måna gamle...
der dei va før fekk dei ikkje vere so masse ute so eg vill gjerne at da skal forandre seg her. men da e ikkje so enkelt mnår dei ikkje går ut..
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

sånn var Mira-jenta mi leeeenge. det tok lang tid før hun stolte på meg sånn at hun kom ut frivillig. hun var alenerotte, da. når hun fikk en kompis ble hun tøff og tam på null komma svisj. men hun var altså skikkelig håpløs de første fire-fem månedene. Ting Tar Tid!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

tezza

ja det

Post by tezza »

opplevde jeg og da jeg fikk de hvite hannene. da hadde jeg to hanner fra før. de er i hvert sitt bur, de går ikke bra sammen. men de hvite fikk jeg da de var 6 mnd ca og de måtte vi ha god tålmodighet med for de nekta og ut av buret. nå er de hvite generelt ganske late av seg fra før men de blånekta å ut av buret i starten av. gikk en god stund også før de gikk ut og da gjemte de seg bare hele tida. men nå er de de mest sosiale og tillitsfulle rottene i verden

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ole og Dole var også sånn i begynnelsen! Ville ikke ut! Men, etterhvert som jeg bare lå på senga eller satt ved pulten, og ikke bevegde meg mye, så begynte de å snike seg ut, tilslutt gikk de oppå meg i senga. Sånn fikk jeg dem tamme, iallefall! De nye gutta jeg har nå, Mike, Tassen og Splinter, er ikke så glade i å komme ut, de sitter mest inni buret, men, de har begynt å komme til burdøra for å løftes ut, de vet at de skal veies og at det da er tid for noe godt! :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

dei har begynt og gå litt ut.. men beatle pleie som oftast og jage dei inn att..

inne i bure går alle godt i lag, men når di er ute begynne dei og krangle..
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Da er det sikkert like greit å ha ute to og to om gangen, kanskje? Bare så de får kommet ut og snust litt rundt, gjort seg litt kjent uten at han jager dem inn igjen. Kanskje også så de får gjort seg litt kjent med deg? :)

Lykke til videre med dem da! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

tezza

tålmodighet

Post by tezza »

er nok viktig ja.. det var merkelig da vi fikk mannfred og kryder. da var de 5 mnd gamle og de ble ikke noe tamme sa han som hadde de. de løp bare å gjemte seg om jeg tok dem ut eller løp inn i buret igjen. men med litt tid å lot dem finne ut av ting av seg selv i dems tempo er de blitt så tamme som bare det. de er blitt noen sofagriser som bare ligger på fanget å koser seg når de er ute nå.

Locked