bit mæ og andre til blods.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Therean

bit mæ og andre til blods.

Post by Therean »

rotta mi ho kira bit så utruli hardt.
ka kan æ gjør for å få ho til å slutte med det?
ho har bitt mæ og samboeren min til blods flere ganger. og det e når ho e ute å kosa med oss... ho kan vær i sænga vår å springe så kommer ho plutseli bort til en av oss å biter oss... kan være hvor som helst på kroppen. kan dere plis gi mæ ett svar på ka æ skal gjør.???

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

dette er vel egentlig ikke noe som er normalt. Har du og din samboer tatt vaksine etter dette ?

Hva man skal gjøre med denne bitingen vet jeg jammen ikke. er denne rotten gammel? virket noe agresiv tidligere mot dere? Kan jo være at du kanskje vil kose når det passer dårlig for rotten? Vanskelig å si uten å ha vært i situasjonen... men for min del så er ikke dette normalt... mine er ihvertfall ikke sånn... :roll:

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Hvor lenge har hun gjort dette? Virker det som at hun gjør det for å være "slem"?

Jeg hadde en hunrotte som elsket å komme bort å bite meg i øret og i tærne når hun var liten, men det vokste hun fra seg. Jeg dyttet henne bort hver gang, så hun har vel kanskje lært at hun ikke skal gjøre det. Det er vel litt værre siden hun biter dere over hele kroppen. Virker litt rartfor meg iallefall.

Mvh Monica

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Blir man bitt til blods av rotte, skal man straks komme seg til lege og få stivkrampevaksine, samt penicilin. Bruk søkefunksjonen på "rottebittfeber" for mer informasjon - og ta gjerne med en utskrift om rottebittfeber til legen.

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Oi, det hørtes ikke noe gøy ut:(
Virker det som om det er " oi, du så god ut, la meg smake på deg" biting eller "Ha deg vekk fra mitt territoriet din kjempe!" biting?

Tyfus,den store rotten min synes at tær smaker ganske godt og kan noen ganger ikke motstå fristelsen, men et strengt nei pleier å hjelpe, men det er sånn "mmm.. tær, ostesmak" biting, altså smake litt på.
Hvis det er territoriet biting, altså hardt, men blåmerker og blod tendenser har du derimot et problem. Da kan kanskje det å bare la henne løpe rundt der du er større hjelpe? Altså at hun bare får løpe på gulvet eller noe, sånn at en får innordnet en klar rangordning, og hele tiden hvis hun biter gi et strengt nei og sette henne ned eller noe?
Biting er ikke noe koselig, det er ikke gøy å være redd rundt kjæledyret sitt for hvor det kan bite neste gang liksom..
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Locked