tyver!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

tyver!

Post by rottegal »

i dag når jeg skiftet buret fant jeg forsjellige smykker (en diamant øredobb!) :shock: ååå jeg er glad jeg fant den! :lol: men også fant jeg andre pene ting og luktelys som var gnagd på eller bare tatt inn :oops: 1.hvorfor lar de ikke tingene være?
2.hvorfor tar de med tingene inn og går ut igjen og blir ute?
3.hvorfor begynner de med det først nå?
det er første gangen jeg har opplevd at rottene mine stjeler pene ting og luktedende ting!
svaaar fort!!!

MHV kamilla som trenger hjelp til problem barna mine!

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

1. Mest sannsynlig fordi de synes det er interessante ting? Eldstegutten min, Hoyst, tok med seg blyanter, og en pyntekatt av tre, inn i buret. Aner ikke hvorfor!
2.Kanskje fordi de skal lagre dem(som i et matlager) og gjemme dem vekk fra oss, og andre rotter/andre som kanskje vil ta tingene?
3.Kanskje fordi de endelig er trygge nok på omgivelsene/føler seg trygge nok til å ta med seg ting som ligger ute? Eller fordi de er i 'samlehumør'? Kanskje fordi de kjeder seg i buret?

Det ble veldig mye 'kanskje', det er ikke så lett å svare på hvorfor de tar akkurat DE tingene, og hvorfor de tar ting i det hele tatt. Som sagt, Hoystegutten min tar blyanter og andre ting av tre. Tilogmed eyelineren min spiste han på! :? Er ikke alltid så lett å forstå seg på de små!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

jeg skal ramse opp det de har spist og stjelt:spist/stjelt minst 20 duftlys smakt på alle,øredobbene mine,såpestein (ikke smakt på),driti overalt utafor buret,tatt inn steiner samlersteiner som er slipt,klokke osv åå det er iriterende også har de blitt avslørt for og sove i senga mi :shock:
men det er bare meg jeg kan skylde på :oops:
jeg må stenge buret og kjøpe/lage nye ting(har lagd masse i dag, vet noen om noen tips så jeg kan gjøre livet morsommere for maggie og nemi?) ;)
MHV dusteieren

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hehe. Det er nok bare for at de syns det er morsomme ting! :) Om de sover i senga, det er vel ikke det farligste, verre om de sover et sted det er vanskelig å finne dem! :P Ja, er nok lurt å stenge buret.


Kanskje legge vekk disse tingene slik at de ikke får tak i dem? Vet ikke om det er så sunt for rotter å spise stearinlys akkurat.. :P

:)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

stearinlys:
ja... :oops: jeg tror det går bra den eneste bivirkningen jeg har sett er bløtbæsj
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ja, men det er nå bra da! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

tezza

duftlys

Post by tezza »

duftlys er populært hos oss også. er nesten umulig å la det stå fremme for da går det ikke lange tida før det ikke er mer lys igjen. også lypsyl og ansikstmasker er de gale etter av en eller annen grunn.

at de stjeler er ganske vanlig. vi har en stortyv. han tar alt som han greier å bære. bank-kort,røykpakker,lightere,aviser,blader,tomme bæreposer,snusboks,lommebøker osv osv. fant også 250 kr i buret for ikke så lenge sida. han pleier å grave det ned så godt han kan.

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

hehe det kan jeg tenke meg..fant en lakris bit(som har ligget i søpla)i bunnen av sand doen når jeg skiftet doen :lol:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Locked