smarting

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Maggie_86

smarting

Post by Maggie_86 »

i går oppdaget jeg for føste gang at min lille dorthe åpnet luken til buret selv... Hun drev og gnagde og holdt på oppe ved "låsen" og plutselig så spratt buret opp... Jeg tenkte kanskje dette var en tilfeldighet og lukket buret igjen for å se om hun gjorde det igjen. det tok henne to minutter, så var hun ute igjen. :lol: .. hehe... flere som har opplevd dette?

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Hehe. Jeg har et sånn hamster bur som jeg bruker når det er krise og som reise bur.Det er ikke noe problem for jentene mine å få opp lukene der, så da er det på med hengelås :P

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Små karabinkroker er også fint å holde dørene igjen med (fås på jernvarehandel), og litt mindre styr enn en hengelås. Det beste er slike nøkkelhengere som det egentlig skal sitte en skive i som man kan dytte i handlevognen i stedet for en tier. Fjern skiva, så har du en minikarabinkrok som er akkurat passe til en burdør.

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

jeg har rett og slett bare satt på en sånn som man gjerne bruker på brødposer å slikt. Sånn som man bare tvinner rundt. Da kommer ikke min lille smarting ut...

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Maggie_86 wrote:jeg har rett og slett bare satt på en sånn som man gjerne bruker på brødposer å slikt. Sånn som man bare tvinner rundt. Da kommer ikke min lille smarting ut...
Da jeg gjorde det, kom alle jenteungene, Maji og Nene ut... Fant litt rester av det hvite i bunnen av buret og måtte lete en stund før jeg fant alle sju rottene. Yndlingstoppen min som lå på sengen smakte godt, det samme gjorde en ledning (uten strøm). Jeg kan ikke si at jeg ikke ble litt sint på eventyrerne. Men det er litt vanskelig og ikke tilgi dem etterpå. :rottehode:
Heldigvis så kommer ikke jentene mine seg ut av sitt store bur, med mindre jeg glemmer å lukke luken....... :lol:

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

hehe... jasså ja... mine har ikke klart det enda da, men det kommer vel kanskje?hehe... :lol:

Locked