Billiegutten kommer ikke overens med de andre!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
akela85

Billiegutten kommer ikke overens med de andre!

Post by akela85 »

Vi har nylig fått tre rotter til. To på rundt ett år og en på rundt fem uker. Den ene på rundt ett år heter Billie, og er søt og snill som dagen er lang---når vi er alene med han. Han krangler derimot med de fleste andre til de grader at vi har måttet skille dem. Dette gjelder for alle utenom Oz og til en viss grad Pippin. Er nervøs og redd hver gang noen prøver å lukte på han, løfte han opp etc. Han bet også Andreas i en anledning. Vi har etter at dette ikke ble bedre måttet sette han i ett annet bur for natten, med hensyn til de andre. Er dessuten to små der som ikke klarer å beskytte seg like bra hvis noe skulle skje.

Vi har lurt litt på om det kan være noe den forrige eieren har gjort? Eller kommer de bare ikke overens? :?: Det må og sies at han og de andre to ikke har vært med i flokken i mer enn ett døgn, og at det godt bare kan ta en stund.

Er det noen som har noen tips? Han er vikelig en søt og snill gutt som vi er blitt veldig glad i, og ikke har lyst å miste. :cry:

Lurer også på om det er noen som har sett på de nye rottene i toppen av oslo city? Vi fikk beskjed om at de yngste var 7 uker, men lille pippen ser mer ut som tre....han er så utrolig søt og liten. Er det noen flere enn oss som syntes at de som er der nå ser litt unge ut for den alderen de skal være i?

*Hilser fra godguttene Murphy, Ramses. Billie, Oz og Pippin. *

siva83
Hamstrer mat
Posts: 360
Joined: 30 Mar 2006, 13:12
Location: Høvik

Post by siva83 »

det var derfor vi måtte gi den bort og, vi prøvde i en mnd men det hjalp liksom ikke. jeg tror Billie har vanskeligheter med nye rotter. det gikk greit i buret så lenge de to mine holdt seg unna han,men kom de i nærheten angrep han. på den måten mistet Rolf haletippen og det var liksom det vi såg på som et tegn om at han ikke passet inn
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

akela85

Post by akela85 »

nå har Ramses en liten rød flekk i pelsen. Bare i pelsen, ikke så langt ned engang at den når helt ned til huden. Kan dette være noe?

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Da Billie og Oz var hos meg sammen med de to rottene til siva83 så var ikke Billie noe problem overhodet. Han krangla såvidt det var med den ene rotta, men ellers var han veldig snill. Så lenge han har bodd hos meg har han vært bare snill og god, og han har møtt flere andre rotter uten at det har blitt noe problem. Én gang har jeg sett ham krangle heftig med noen og det var Murphy, selv om det ikke endte i noen bittsår. Vel, jeg ble bitt, men det var av Murphy, ikke Billie...

Så jeg klarer ikke å forestille meg det her.. Billie var jo grei da jeg var hos dere også, akela85.. Blir lei meg jeg nå :( Han som alltid har vært så snill..??
Hvil i fred Rudy::.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Jeg er ikke noe særlig flink på gutteintroduksjoner, men det slår meg at dette ikke høres så ille ut. Sludd hadde noen av de samme tegnene da han først fikk prøve seg hos Nemesis' gutter; han var nervøs, pep/skrek, ville ikke la de andre rottene snuse på seg og ihvertfall ikke nærme seg rompa hans. Han oppførte seg helt annerledes da han fikk besøk av en av gutta i et bur han så på som sitt; Sludd snuste, vasket og nappet i Pysa uten noen som helst hemninger. Nå går de fint sammen og sover til og med i en haug, men det er naturlig at Sludd av og til blir jaget litt rundt og satt på plass. Hvor lenge har Billie vært hos dere? Det kan være han trenger mer tid på å venne seg til sitt nye hjem. Dessuten ser jeg at han har blitt omplassert en gang før ganske nylig; det kan jo være han rett og slett er litt "rotløs" ennå. La ham få litt tid på å roe seg ned; nye mennesker og nye rotter er stressende for en liten rottegutt, og selv om han har oppført seg eksemplarisk hos tidligere eiere, kan han komme til å oppføre seg uvanlig, rett og slett på grunn av de mange nye inntrykkene han må svelge. Ikke forvent noe som helst av ham; bare la ham få roe seg ned alene litt, kanskje vil han også ha besøk av en kjær gammel rottekompis av og til? Gi ham så mye tid som han trenger. ;)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Acer

Post by Acer »

Billie lå i eget bur inatt, siden vi følte oss litt usikker med våre to små og han som virket litt aggressiv, men det ser ut til å gå mye bedre nå idag.

Billie har forresten fått seg en rundtur i stue, gang, kjøkken, bad og bod inatt da han fant ut hvordan han skulle åpne det lille reiseburet vi plasserte ham i for natta. mye lort rundt omkring og rundvask av gulvene.. (jaja, det trengte de)

Vi har alle ute på sofaen nå, og ingen har krangla idag i det hele tatt. Billie er ganske nærvøs av seg, og jeg tror nok det er som dere sier, at han rett og slett bare er "rotløs".

De ligger ikke i en haug, men Billie og Oz holder seg sammen i en hengekøye, mens Murphy, Ramses og nykommeren Pippin ligger i den andre. Alt ser ihvertfall ut til å gå bra.

Så Hedda, bare slapp av, alt er fint nå ihvertfall :) Ingen blir avlivd eller gitt bort :)

Acer

Post by Acer »

Og flekken på Ramses er borte, så det var visst ikke noe fare.. litt løs bæsj han har rullet i kanskje.. :lol:

siva83
Hamstrer mat
Posts: 360
Joined: 30 Mar 2006, 13:12
Location: Høvik

Post by siva83 »

neida de var på en måte venner i vårt bur også. Men det ble endel krangling da de såg hverandre, det var utrolig dumt, vi rakk og bli glad i de to guttene. de var jo snille som dagen er lang og kjempe god da de låg i fanger og gnisset med øynene. jeg er utrolig misunnelig på dere som får ha de to flotte gutta. det skal dere i allefall vite.
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Det var da godt Acer :D Nå blei jeg glad.. Håper det fortsetter sånn.. Han blir nok bedre. Han må jo det, så nydelig som han er 8)
Hvil i fred Rudy::.

Locked