Sjokk??

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Sjokk??

Post by Eli Andrea »

Den eine rotta mi Beatle har havna i ein slaks sjokktilstand (trur eg)
etter att katten min simba var inne på rotterommet (eg såg berre at han for ut døra, og ikkje ka han gjorde der, men rottene var inne i bureet og dei har ikkje fått nokre sår)

Han sitte liksom nesten helt i ro heile tidan (han pleie aldri og sitte i ro 1 sekund en gang. ogno har hann såtte unde t-shorta mi i sikkert en halv time, og eg kjenne berre at han bevega seg litt rundt)

eg er so bekymra for han det virka som han liksom er helt fjern.. eg er veldig redd so om nåken kan forklare ka eg skall gjere og ka eg skall gjere med han blir eg gla :(
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Det går over.

Skremte vettet av Silver og Rattus da de var små med en bamse med en høy/tynn pipelyd i. De ble livredde og satt som paralyserte. Rørte ikke på et værhår. Husker ikke hvor lang tid det tok, men det virket som om det var veldig lenge. De var små og ekstremt aktive på den tiden, husker jeg tok Rattus på fanget og fikk kose skikkelig med ham for første gang den kvelden. Han bare satt der. Tenkte det var en rar måte å reagere på, de blir jo et lett bytte på den måten (litt sånn som de geitene som besvimer hele tiden). Bamsen gikk selvfølgelig i søppla.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Acer

Post by Acer »

Hehe, dakar. For det første holde døra lukket. Han er mest sannsynlig bare litt skremt, at katta har kommet og lukta på buret. men det går sikkert over etterhvert. kanskje ta en liten vask der inne for å få bort kattehårene og kattelukta. Er ikke sikker selv, men det virker ihvertfall mest logisk. Kanskje Hedda vet, for hun hadde den siste rotta si, samtidig som hun hadde en katt en liten stund.

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

no blei eg letta... han har komt seg lit.. men han er forsatt litt rar
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Murphy var utafor Osiris' rekkevidde da jeg hadde dem begge samtidig... Så jeg veit ikke. Men det går nok over :D Kos litt med ham, og vis ham at det er trygt nå. Trygt og godt hos mamma ;)
Hvil i fred Rudy::.

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

han er blitt helt fin i ggjenn no, om ikkje beire.. eg berre lot han vere i gensaren min ei stund so lot eg hann vere litt i fred.. so no e han bra;):)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

tezza

det skjedde

Post by tezza »

med keiko også! han heiv seg over dvergpapegøyen vår og jeg tror han ble litt overaska over motstanden så han gikk i et slags sjokk! han stirra bare med stive øyne og bevegde seg ikke i det hele tatt. sånn lå han i mange mange timer. bare lå der å kikka. uff stakkar! men han ble seg selv igjen etter en stund da:)

Locked