noen små spørsmål :)

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
vevina

noen små spørsmål :)

Post by vevina »

den ene rotte gutten min tisser alltid på hånda mi når jeg har dem ute, pleier å la dem løpe rundt på rommet mitt, de holder seg som regel på senga, men er det noe spessiell grunn til at han gjør det eller syns han bare det at jeg er en fin do? :)

også har rotteguttene mine flyttet for seg selv, de har jo før bodd sammen med rottene til koala jenta. de har begynt å sloss mye, baltusen min har alltid vært en liten sloss kjempe, licifer har merka det mye etter at de flytta, han har slutta å få masse små sår på seg.

han er jo ikke direkte agresiv, og i alle fall ikke mot meg, men han sloss endel med broren sin, hva kab det komme av er det noe jeg kan gjøre? de sloss nok litt ekstrå nå og for å bestemme hvem av de to som er sjefen i det nye buret, men siden han har sloss endel før også :/

er takknemlig for svar :)

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Tissingen er markering, bare - alle hannrotter, spesielt dominante, gjør dette i større eller mindre grad. "Mitt, mittmittmitt", sier de :)

vevina

Post by vevina »

hehe temkte meg at det var noe sånt :)

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Det er jo positivt da, han ser på deg som 'sin', så han liker deg! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

ja men dessverre er det min Amandus som er den verste til å markere, men jeg har lenge hatt mistanke om at han er sjefen i buret. han markerer alt og alle. :lol: men men, han viser jo bare at han er sjefen.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ja, det er sant.. Her markerer egentlig alle gutta og noen av jentene.. :P Men, det pleier som oftest å gi seg etter en stund, men når man har både gutter og jenter blir det gjerne verre, synes jeg iallefall.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked