urinering!! usj!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Mohy

urinering!! usj!

Post by Mohy »

Hei!
Rotta mi lukter d ille av hun lukter sterk urin :( .. skikkelig ekkelt men hun er liv redd vann.. prøvde å vaske henne litt i går men hun liker d ikke.. men i dag har lille rotta vår tisset på den store rotta.. vasker ikke rottene seg selv når de pleier hverandre?

isåfall hvis d eneste som må til er vasking så hva slags såpe skal jeg bruke å hvordan vasker jeg henne?

er d kanskje lurt å vaske den lille rotta så hun blir vant med vasking? men hun er jo så ung ennå.. (6uka ca) :roll:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Rottene vasker seg selv, men å markere "sin" eiendom med urin er like viktig i deres øyne. Når en rotte tisser på en annen, vil jeg tro det skyldes markeringsbehov; den store vil vise den lille hvem som er sjefen, kanskje? Rottene har ikke behov for å bli vasket i vann, og hivs rotten er redd vann, er det best å la være. Med litt tålmodighet og varsom tilvenning kan den kanskje lære seg å like vann (det skal visst være noe rotter trives i, selv om ingen av våre er særlig begeistret), men "full service" uten tilvenning vil gjøre vondt verre.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked