lite problem med nervøs rotte jente.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

lite problem med nervøs rotte jente.

Post by Sedra »

Jeg har litt problemer med ei litta rotte jente. Hun liker ikke mennesker virker det som:p hun biter ikke, men vil ikke bli holdt eller være i så mye kontakt med mennesker virker det som.. Hun løper liksom unna deg istedenfor å komme til deg. Har prøvd å gi henne godbiter når hun kommer bort, og gi henne godbiter når jeg plukker henne opp. Men med en gang hun har spist opp godbiten blir hun gal og skal inn i buret sitt.. Har ikke hatt ett sånt problem før, og lurer på hva det er jeg kan gjøre for at hun skal trives mere.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hun spiser altså godbiten mens hun sitter hos deg? Det vil jeg isåfall si er et ganske godt tegn. Mine bruker en stund på å roe seg såpass ned at de vil spise når de er ute med meg.. :)

Kanskje hun bare trives best i buret? Bor hun alene?

Bruk masse-masse tid på henne, og kanskje ikke løft henne, hvis hun ikke liker det, dersom det ikke er strengt tatt nødvendig. La burdøra stå åpen, og sett deg ned for å lese en bok. Ikke bry deg om det om hun kommer ut eller ikke, bare vent. Tilslutt vil hun bli trygg på at du ikke skal 'spise' henne.

Dersom hun ikke har vært sånn tidligere, vet jeg ikke.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Hun bor ikke alenenei, hun og søsteren hennes holder ei anna ei med selskap da de hun bodde med døde.. Så den lille nervøse som jeg liker å kalle henne, har selskap. Men mitt selskap er tydeligvis ikke godt nok:p hehe

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Vi har en lekker dame på 1 år og 5 måneder som ikke har så voldsomt mye til overs for mennesker; Lyn. Hun liker ikke å bli holdt, men har blitt mer og mer tolerant overfor innpåslitne mennesker som insisterer på å ta på henne av og til. Hun ble visst skremt da hun hadde et sammenstøt med en eldre og mer domiant hunn før hun kom til oss, og har aldri vært noen kosejente. Hun elsker derimot å være sammen med andre rotter, så vi har ikke gjort noe med adferden hennes. Hun ser ut til å bli mer og mer fortrolig med håndtering med alderen, men det virker som om hun bare rett og slett ikke har tid og interesse for kos fra tobeinte. Kanskje noen rotter bare er slik?
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hm, ok. Kanskje du bare må gi henne tid, la henne se at de andre ikke er redd deg, la burdøra stå åpen så de andre kommer ut, så kommer nok hun også etterhvert! Masse tid og masse tålmodighet, så kanskje det kommer seg etterhvert. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Ja=) Får håpe det da^^ Luna var jo litt lik henne på noen måter.. Og luna er jo blitt ei ordentlig kosebamse:)

Locked