fikk meg en ny liten krabat i går. egentlig ikke helt planlagt men etter å ha hørt historien hans i dyrebutikken hadde jeg ikke hjerte til å la den bli igjen.
den sto helt alene. de andre brødrene hans (2 igjen) sto to bur unna. de måtte skille dem de de var 8 uker gamle da denne lille tassen hadde drept en av brødrene sine og rundjult de andre. en veldig agressiv og dominant liten tass. de måtte kanskje avlive den om ingen kjøpte den fordi de ikke hadde så god tid til denne alenerotta (som sikkert krever mer oppmerksomhet siden den er alene)
men hvorfor er han slik? vil jeg noensinne kunne skaffe han en venn? han er ikke aggresiv mot oss. veldig snill, grei og energisk men nærmer de andre hannene seg buret blir han en liten slosskjempe med en gang.
om han bare må være alenerotte så får han jo det, han virker fornøyd og ser ut som å trives men er det noe jeg kan gjøre for å få han litt sosial med andre rotter?
ny liten krabat
Moderator: Moderatorer
men hvordan
merkes det at han ikke har det bra slik? han virker ikke stressa eller misfornøyd. var hjemmeom ista. han var ikke like sint på dem da som han var i går heldigvis så kanskje han roer seg litt etterhvert men sprøsmålet er: hvor gammel bør han være før han kan kastreres? regner med han er for ung nå? 11 uker er han
okei:)
jeg kan jo høre med dyrlegen min hva han mener. han har god snøring på rotter. kjenner jeg han rett ber han meg nok å vente littegrann. men den lille har roa seg en del nå. han blir ikke spinnvill av å se de andre lenger. kanskje fordi de ikke er så nyskjerrige på han mer? vet han ble litt plaga av brødrene sine, kanskje derfor han ble så sint. det ordner seg nok, med eller uten kastrering