Flekken og Stripa er borte nå begge to. Jeg har funnet et nytt hjem til Mio sammen med rotta til en venninde som ikke har fått det beste stellet og vært alene i over 1 år!
Hun kunne ikke overta de med en gang så jeg har startet introduseringen.
De har føket sammen noen ganger,men nå snur Mio bare rumpa til den nye Tommy.Han blåser seg veldig opp og har blitt veldig reservert mot meg. Han er ensom og dperimert. Vil ikke ha noe særlig med meg å gjøre og spiser dårlig(han er overvektig så det er egentlig greit).
Den nye har nå blitt tryggere og vil gjerne leke,men Mio stenger seg inne i seg selv og blir bare sittende stille og blåser seg opp.De prøver skjeldent å sloss nå,men jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at Mio skal trives bedre?
Får i han mat,men han spiser mindre. Han ligger mye i huset sitt,men har vært mer aktiv de siste to dagene. Lett å se at han savner Flekken og Stripa!
Mio er alenerotte nå,men trives ikke med ny venn!
Moderator: Moderatorer
Kan hende han var mest deppa pga han savnet de andre kompisene sine vettu, og derfor ikke ville bli kjent med den nye, litt sånn 'jeg trenger ikke noen ny venn'-fakter.. Går nok over når han venner seg til tanken på å leve uten de to bestekompisene sine og kan tenke seg å få en ny venn..
Må nok bare gi ham litt tid. 

Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
ja det
er bare å ta tida til hejlp så vil jeg tro det vil gå bedre, med eller uten ny venn. jeg hadde en en gang som aldri godtok ny venn. de kunne være ute sammen men han ville ikke ha noen i buret sitt og han ville heller ikke flytte i nytt bur. men det gikk bedre og bedre. han ville ikke ha noe særlig kontakt med de andre men han ble ihvertfall i godt humør igjen etterhvert da:) han ble også den eldre enn noen annen rotte jeg har hatt også!
-
- Gammelrotte
Jeg har en god tro på at det vil ordne seg til slutt, bare man har tålmodig og gjør det på den beste måten. Kan hende at ting blir enklere når begge kommer til et nytt sted og nytt bur? :rottehode:
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering