Flytting av mat

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Flytting av mat

Post by Marcus »

Jeg må le her jeg sitter.. Isi, Jippie og Nemo flytter RM1 maten opp i sovehuset (Nemo bor ikke med jentene! ;) ).. Marcus skjønner seg ikke helt på den lille krabaten som skal ta med seg all maten i sovehuset.. Upraktisk er det og, siden jeg ikke vet når de virkelig har spist opp all maten, for hver gang jeg fyller på mat i skåla, blir det borte etter 5 min! :P Hva kommer det av? Vil de "besyktte" maten sin, eller ligger det bare i slekta? Rare "asker-rotter" :P
Sist jeg rensa på buret til jentene, var heelee sovehuset fullt av mat og aviser, skjønner ikke hvordan jentene får plass inni sovehuset jeg.. :rottehode:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ja akkurat det oppdaget jeg for noen dager siden :roll: .. Jentene spiste så mye syns jeg, og det var alltid tomt når jeg skulle fylle på mer. Men da jeg helt tilfedlig tittet nederst i buret under den ene jenny hylla så jeg et matlager som ligner middagsbordet vårt på julaften :lol:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Hehe :lol: Ble litt forvirra jeg og ja.. Skjønte lizzom ikke hvor maten ble av :P
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hos jenten bruker jeg ikke matskål av den enkle grunn at maten blir flyttet på med en gang. Favorittsteden å "gjemme" maten er i øverste kurven, i "Ikeahengedingsen" og i hjørne av doen (!). Ofte så gjemmer de på forskjellige steder hver for seg. Det er ganske moro å se på når Ella vil ha de øverst i kurven og Amidala er fast bestemt på at maten skal ligge i doen på nest nederste hylle. :lol:
Guttene derimot, de tar forsiktig en bit fra skålen og spiser den opp.

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Post by Dumbo-fan90 »

Hehe.. Det er nok Østlandsfenomen det der :lol: Ole skal ha absolutt ALL mat i doen sin, mens gutta er fast bestemt på at maten skal være i røret, så det er evig kamp og flytting på den maten :roll: Er det rart de alltid sover når jeg kommer?!

Hihi, husker godt Jippie og Isi den ene gangen de gikk løs på rommet, mens jeg ryddet et annet rom. (det var ikke noen ledninger der elr lign.). Når jeg kom tilbake etter å ha vært borte i en halvtime, hadde de flyttet halve rm1 sekken inn i MITT klesskap :roll: Da måtte jeg le! haha
*Savner de små tuppene :shock: Men de har det nok supert nå :dro: *
Mvh Ida&rottene

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Dumbo-fan90 wrote:Hehe.. Det er nok Østlandsfenomen det der :lol: Ole skal ha absolutt ALL mat i doen sin, mens gutta er fast bestemt på at maten skal være i røret, så det er evig kamp og flytting på den maten :roll: Er det rart de alltid sover når jeg kommer?!

Hihi, husker godt Jippie og Isi den ene gangen de gikk løs på rommet, mens jeg ryddet et annet rom. (det var ikke noen ledninger der elr lign.). Når jeg kom tilbake etter å ha vært borte i en halvtime, hadde de flyttet halve rm1 sekken inn i MITT klesskap :roll: Da måtte jeg le! haha
*Savner de små tuppene :shock: Men de har det nok supert nå :dro: *
Haha :lol: Da hadde du vel litt av en jobb :geek:
Skulle gi Nemo og Marcus mat her en dag i skåla når de gikk løs ute, så satt jeg og så på tv i samme rom, da jeg skulle legge meg på kvelden, var hele senga mi full av mat :P
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

-Marita

Post by -Marita »

Har hørt mye om flytting av mar ja, "aka hamstring" hehe :lol:
Hørt at dette spessielt er mot høst/vinter jeg da, vet ikke om det stemmer.
Har aldri opplevd det selv, men vi har hamster, den sover i maten sin i huset :roll: :lol:

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

§ RatGirl § wrote:Hos jenten bruker jeg ikke matskål av den enkle grunn at maten blir flyttet på med en gang. Favorittsteden å "gjemme" maten er i øverste kurven, i "Ikeahengedingsen" og i hjørne av doen (!). Ofte så gjemmer de på forskjellige steder hver for seg. Det er ganske moro å se på når Ella vil ha de øverst i kurven og Amidala er fast bestemt på at maten skal ligge i doen på nest nederste hylle. :lol:
Guttene derimot, de tar forsiktig en bit fra skålen og spiser den opp.
:lol: kjent situasjon fra jenteburet her også... :lol:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Evanarotta

Post by Evanarotta »

Det er nok ikke bare på østlandet det skjer, hehe. Jentene mine flytter maten ut av matskålen og buret til under putene i sofaen :thu: Gutten min vil helst ha all mat for seg selv og har det veldig travelt når det kommer ny mat i skålene. Da løper han opp i 3. etasje og flytter maten ned i 1. der han holder til. Noen ganger gidder han ikke stresse så da gjemmer han heller maten som ligger i 2. og 3. etasje ved å dekke den til med do- papir :lol:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Har aldri hatt hamstring hos mine gutter før den slue og slunkne rescuerat'en fra de vestlandske skoger flyttet inn. Nå har alle forstått at den som vil ha noe må gjemme det før han fjerner alt, og dermed steg matforbruket med flere tusen prosent ettersom ingen tar hensyn til lappen med "lagres tørt" :roll:
Anita

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

haha..ene mi..Tutta, hun elsker å flytte på mat! Flytter det ned fra toppen av buret til sovehuset i bunnen. er det noen som sover der legger hun det i doen :shock: da de får noe godt å spise på, stjeler hun fra de andre for så å gjemme det..hun spiser det ikke selv....rare Tutta mi
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Mia vil sover på maten
Maggie vil ha maten i hjørnene Og
Nemi vil ha maten i røret så det er en evig kamp om maten :lol:
Men jeg legger litt mat i skåla og litt mat rundt om i buret også har de faste måltider når de får litt mat fordi ellers brukes det alt for mye mat,litt mat til vær om morran og litt til vær om kvelden så vet jeg hvor my de har spist :D 8)
Ja jeg er en kontrollfrik 8)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Mia

Post by Mia »

Pelle og pysa vil ha det to forskjelige steder. Pelle vil ha i huset mens Pysa vil ha det oppå hylle der han sover.(Pysa sover ikke i huset :lol: ) Til slutt gir pelle seg og lar Pysa ordne med maten. Det er morsomt og se åssen de flyr fram å tilbake med maten i munnen. :)

Locked