Hadde tenkt på lenge nå, hvem de små skulle bo sammen med, og hadde kommet fram til at Bubba, som jo er kastrert og som har bodd sammen med jentene over lengre tid nå, og Debian, som er en snill kar, passet best.
Lot først Debian og Bubba møtes på senga, det gikk kjempefint, de var godvenner med en gang. Hentet så de 4 rotteguttene, og slapp dem på senga. Det gikk også kjempefint. Ingen problemer. Tok så med meg alle sammen, og slapp dem i nyvasket jennybur. Bubba hadde jo aldri vært der før. Tok et par minutter, før han fløy på Cian, jeg skjønte ikke helt først hva som foregikk, trodde han bare la tassen i bakken, men åpnet burdøra likevel, og da spratt han bort og tok Néit, og først da så jeg blodet på Cian. Fikk fatt i ham og dro ham ut av buret og hev ham i et reisebur, men det var for sent for Néit også.
Er jo helt i sjokk enda, men nå bor hvertfall de to siste småtassene sammen med Debian og Slayer, det så ut til å gå mye bedre. Skal inn igjen og sjekke på dem nå når jeg er ferdig å skrive dette.
Fatter ikke at dette kunne skje, at Bubba som gikk så fint med jentene, og Debian, etter kastreringen, kunne bare fly på to små uskyldige rotteunger! Det er langt over min fatteevne. Men han skal iallefall avlives så snart som mulig(dvs så snart jeg har sjans til å komme meg til byen), og da skal også Baby kastreres, siden han er såpass aggressiv som han er.
Det var utrolig trist det her, for Néit var jo en av favorittene mine blant ungene, fordi han var den med minst hvitt, og ikke minst fordi han var så leken og tam som han var. Cian kjente jeg ikke så godt, men han var ute flere ganger i dag på skulderen min, tok løpefart opp armen og opp på skulderen.. Kjempeskjønne var de begge to! De skal begraves i morgen.

Så da var det bare 2 gutter igjen fra Py's kull.