Lille prinsessa vår har blitt bølle!!!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Lille prinsessa vår har blitt bølle!!!

Post by nisse567 »

Vår lille yndige Molly på 7 måneder har vært den stille og sjenerte tassen vår. Mina på 8 har vært til tider hyperaktiv og med alvorlig nysgjerrighetsans. Mina har også vært den dominante.

De siste dagene har dette derimot endret seg. Det toppet seg i dag da de fikk hver sin bit av en brødskalk. Molly tok imot sin, løp inn i huset sitt med den, og angrep Mina for å ta hennes. Jeg tok da skalken tilbake fra henne og gav den til Mina igjen. 5 ganger skjedde dette før Mina ga opp og ikke ville ha lenger. Jeg så at hun ble virkelig lei seg, og gikk inn i soverøret sitt og la seg. Jeg prøvde meg på å gi henne en gang til, men hun ville ikke ta imot. Det endte med at jeg tok ut begge bitene til vill protest fra bølla. Hun var sur på meg frem til jeg gikk på jobb. Kom ikke for å si hadet engang. :cry:

Hva kan jeg gjøre? Hun er seriøst slem med Mina når de får noe. Her en dag fikk de mais til kvelds, og Molly røsket til seg matskålen, satte seg oppå, og jagde Mina når hun prøvde å ta. Det endte opp med at vi tok ut Mina, satte henne på fanget og ga henne mais der. Molly syntes det var blodig urettferdig og raslet i burveggen for oppmerksomhet.

Vil at go'ingene skal være venner jeg!

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Jeg har ett matvrak og en som er litt mer beskjeden. Når matvraket er ute å raller, så pleier den beskjedne å gå inn i burte og spise litt i fred. Da passer jeg på å holde den glupse opptatt med meg utenfor buret, så hun andre får matro.

Hver morgen gir jeg de litt knekkebrød. Den glupske gir jeg først en bit, som hun tar med seg inn i huset sitt og gnur skikkelig på. Når hun har gjemt seg med sitt, så får den beskjedne sin bit, som gjerne er en del større. For når den glupske har slukt sin mat, så stjeler hun søstra sin.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Det er dyr dette her,ikke barn.Det kan være lurt å gi først til den som er ivrigst ja.Husk den er ikke slem og skal ikke straffes fordi den er ivrig på maten du gir den.Er det nok mat blir det nok til alle.Løpetid kan også spille inn."Glupske" trenger også å bli elsket. ;)

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

For tiden har jeg ingen glupske.
Men når det er digg mat på gang feks pizzarest da passer jeg på at alle får tatt hver sin bit sånn at de får smakt.
Men så er gjerne en pizza bit nok til 4 rotter :lol:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Post Reply