Markering

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tashal

Markering

Post by Tashal »

Våre gutter markerer seg mye. Det er sånn at hver gang de går over hånda osv. så er det en svær tissestripe igjen. Er ikke så veldig behagelig, og lurte egentlig bare på;

Hvor mye markerer deres rottegutter?
Er det mye? Det varierer vel fra rotte til rotte, men har det noe med arv og slikt å gjøre?

Rottepasseren

Post by Rottepasseren »

hvor gamle er de?

De to jeg har er et par mnd gamle, og første dagen jeg holdt dem, så tisset de på meg. Fikk beskjed at det var fordi de var usikre. Dette har de ikke gjort etterpå. (bank i bordet !) Litt ekkelt med rottetiss på hender og klær.

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Mine rotter, både guttene og jentene, markerer mye. Om de går over arma, foten, hånda eller en annen plass så legger de som oftest igjen ei lita stripe. De gjør det for å markere. "Du er min!" :lol:
Er greit å ha på seg "rotteklær" når man har de ute, så slipper man å få tisset ut alle kjærne sine

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Ute i det fri betyr det mye for rottene å finne veien hjem igjen og fortelle flokken hvor de går og finner mat f.eks.Ser man slike kolonier er veiene deres tydelige,tiss blander seg med jord og blir fine veier. :D

Tashal

Post by Tashal »

haha:) Vel, de er i hvertfall et halvt år:) *litt usikker :oops: *
men da ser det ut som om de ikke markerer så mye i forhold til andre, bare det at jentene markerer ingen ting i forhold... men sånn skal det jo være;)

- og guttene er så visst ikke nærvøse, de er så fine atte:) har aldri hatt så tamme rotter før jeg:)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Mine jenter legger striper etter seg hele tiden ;)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jentene mine er bare litt over 3 mnd, og har tisset på meg bare et par ganger. Det er bare den ene, jeg har to, som har tisset i hånden min. Nå tisser de så og si aldri på meg, men de markerer en del. Når de er ute og løper i sofaen hos meg og sånn, så begynner de gjerne å markere når de løper over ting, som f.eks. hånden min, armen min eller buksen min. Siden de fortsatt er så små holder de fortsatt på med å lage orden i rangstigen, og når de tumler rundt og småkjekler og piper hender det at det er masse små dråper med urin der de har rullet rundt.

Mvh Elisabeth, Nemi og Lise

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

mine to jenter markerer på meg hver gang de er ute, noen dråper som regel men hender oxo det er tisse striper, ikke særlig hyggelig , men ikke så farlig heller, jeg har på meg klær som det ikke er så nøye med jeg da når de er ute å klatrer rundt å på meg når jeg er på gulvet sammens med de :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Cath

Post by Cath »

Av mine rotter, er det kun Elvin som markerer. Og han markerer til gjengjeld så det holder :roll: Gjerne rundt på hele meg, bortsett fra på skulderen. Jeg har også sett han flere ganger markere på ryggen til de andre. Nederst over halefeste.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

mine markerte da de var "tenåringer" de sluttet når de var et halvt år. men frem til det markerte de ganske mye.
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Var det jenter eller gutter?

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

Mine markerer svært lite, har aldri merka noe til det. De er 10 uker gamle nå.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

Elisabeth wrote:Var det jenter eller gutter?
jeg har bare hatt gutter :)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

mine rottegutter marker utrolig lite, de to midterste gutta på 3-4 mnd har akkurat begynt så smått å markere, han yngste på 1-2 mnd markerer ikke og fiolet på 10-11 mnd markere bare innimellom. men så har jeg en utrolig harmonisk gruppe :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply