Lære rotter triks!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Synnøve
Stjeler mat

Lære rotter triks!

Post by Synnøve »

Jeg har lest masse om folk som lærer rottene sine forskjellige triks. Alt fra å lyde navnet sitt til å spille basketball.

Jeg lurer bare på hvor gamle de bør være når man begynner med slikt? Begge mine jenter er ganske hyperaktive av seg nå (de er ca 9 uker gamle), og kan ikke helt se for meg at jeg skal få de fokusert nok til å lære noe som helst :P

Og hvis/når jeg en gang skal begynne med dette, hva skal jeg bruke som godtbiter? Det må være noe lite, men noe de liker så de føler seg belønnet, men som samtidig er veldig sunt så de kan få noen når vi først er i gang...

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Vil anta at maiskorn på boks er greit å bruke som belønning fordi det er smått. Og alle rotter liker vel mais. :D Når det gjelder alder så skulle man vel tro at jo før man begynner, desto greiere er det å lære de ting. :hm:
Noen andre...?

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Da jeg lærte rottene mine å hoppe hinder brukte jeg yoghurt på fingertuppen. Det fungerte kjempefint! Det tar ikke så lang tid for de å få det i seg, bare et par "slikk" også har de fått belønningen sin :P

Post Reply