Hannrotte som reagerer på lukt.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Hannrotte som reagerer på lukt.

Post by Woodgirl »

Lurer på om hannrotter som ikke liker andre hannrotter reagerer like negativt på lukten fra hunnrotter. Jeg refererer til tråden til Wookie og alenerotta som er til omplassering. Han blir småsinna når han lukter lukten av andre hannrotter på den som håndterer ham?
Noen tanker og erfaringer angående dette? :rat:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

kan jo hende han har opplevd å få bank av en hannrotte tidligere? hvis det er sånn burde han ikke reagere på rottedamer. men han kan jo ha en sikring som har gått og liker derfor ingen rotter overhodet?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Han gikk overens med andre rotter en liten stund. Det vil si at han var overstadig nervøs for dem og to av mine var litt "på han" hele tiden, men han mestrer hvordan han sier i fra. Så måtte han bo alene i noen uker på grunn av sår på halen. Det var etter det at han ble mer aggressiv i møte med andre rotter. Han jager de rundt og skal markere på dem og river ut pelsdotter slik at de begynner å blø, selv om den andre rotten ikke gjør motsand. Sånn sett har han ikke direkte bitt dem.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Om lukt har noen relevans for rotta til Wookie vet jeg ikke, men noen hanrotter reagerer visst med aggresjon på feromoner fra andre hanners urin. Det spekuleres i om hunrottene har feromoner i sin urin som demper hannenes aggresjon. I alle fall er det mye sjeldnere hanner angriper begge kjønn like ivrig.

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Jeg kan si at den rotta bor sammen med flere jenterotter nå :)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Så bra da :lol:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Post Reply