Kan de ta kommandoer?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Kan de ta kommandoer?

Post by nisse567 »

Jeg er sikkert helt på villstrå, og det var sikkert en tilfeldighet, men her for et par dager siden opplevde jeg noe rart...

Våre 5 jenter hadde burdøra oppe slik at de kunne komme ut i sofaen. Noen var treigere enn andre, og litt for tull sa jeg til Mina: "Gå inn og hent Molly!"

Mina stoppet opp, snudde, og løp inn i buret. Hun gikk rett inn i huset der Molly lå, og etter litt piping kom Molly ut i sofaen med Mina dyttende bak! Jeg vet at Mina har lært seg navnet sitt, men det får da være grenser... :o

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Hahahaaa..utrolig historie. Har aldri hørt på maken men rotter slutter ikke å forbause meg. :lol:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Prøtte
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 18 Feb 2007, 14:01
Location: Fauske
Contact:

Post by Prøtte »

Jeg kjente ei rotte som kunne hoppe og legge seg på kommando.

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Hun ene kommer som ei kule, når jeg kaller på henne. Uansett hva som skulle oppholde henne der og da (de andre kommer også om jeg kaller deres navn, men er ikke alltid like kjappe).

Rotter er kloke dyr.

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Jeg har bare et par av 14 som ikke lyder navnet sitt.
Så har vi da Edgard som kan "hopp" (tro det eller ei).
Noen vet hva namme-nam er, og gruppene i sin helhet lyder "kom".
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Våre adlyder dessverre kun lyden av matskålen, men de har trent seg selv til å glefse etter alt som er nærmere sprinklene enn 1 cm. Kjempegøy... :?

En av våre nå avdøde rotter, Lille My, drev litt med agility en sommer. Det var utrolig morsomt, men veldig krevende for meg. Rotter er smarte dyr og My'en vår så gjerne sitt snitt til å stikke utenom hindrene om jeg ikke var kjapp nok med lokkematen. En annen av Mys nå avdøde burkamerater, Toffa, kunne selv på gamle, fete og nærmest giktiske dager slå til med lynraske ninjabevegelser mot enhver idiot som prøvde å ta fra henne mat, men det var dessverre heller ikke et triks jeg kunne ta æren for. :rottehode: Men; vi har hatt mange som har lydt navnet sitt, eller iallefall lyden av stemmen min, særlig blant de deilige herremennene vi har hatt. :)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Post Reply