Utegang

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Cath

Post by Cath »

Mine elsker å være utenfor buret :bravo: , og er svært aktive. Om kvelden kommer de springende til lukene hver gang jeg entrer rommet de er på. Hvor mye de er løse er forskjellig, men jeg har også mulighet til å la de være ute alene, så lenge jeg er hjemme og hører dem (at ikke de gnager på leker, møbler e.l.).

Det blir minimum en time hver dag. De er ute om kvelden etter barne- TV for da koser sønnene mine seg med dem. Etter at de har lagt seg er det min tur til å kose med dem. Pleier å slippe dem løs, når jeg ordner meg for kvelden også, koselig med litt selskap på badet :D Når de er løse har de hele lekerommet til sønnene mine, gangen, og av og til badet å boltre seg på. De er høyt og lavt, hopper og klatrer opp overalt, så alt må være rottesikkert :akt:

Pleier ikke være noe problem å fange dem inn. De kommer som regel med en gang jeg prøver å få kontakt med dem. Virker som de synes det er kjempespennende å se hva jeg holder på med.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jeg har 4 jenter, Nemi, Lise, Rotteline og Luna. Utetiden deres varierer en del, men stort sett er de ute i hvert fall et par timer hver dag. Noen ganger blir det ikke tid til å være ute, men det er ikke ofte, og da får jeg som regel så dårlig samvittighet at jeg passer på at de får være ekstra mye ute i dagene etterpå. Det er også litt forskjellig hvor mye fart de har i seg til å løpe rundt. Noen ganger tar det bare en times tid før de ligger og sover.

Post Reply