Den nye rotta
Moderator: Moderatorer
Den nye rotta
Jeg fikk Devi for to dager siden. Hun er veldig tillitsfull, og elsker å kose med hendene mine. Greia er at hun ikke liker å bli løftet på, men hun er svært tilgivende. Det er bare å gi henne en liten snack, og så er alt helt fint. Hun elsker å slikke på, kosebite og undersøke hendene mine, men får helt kula hvis jeg prøver å løfte henne. Hva kan jeg gjøre for å berolige henne?
I dag har Devi vært ute av buret mens jeg vasket buret hennes. Hun syntes det var kjempegøy, og løp hit og dit for å undersøke alt. Hun reagerte ikke da jeg strøk henne over ryggen, men ble litt irritabel da jeg prøvde å løfte henne. Hun har altså forandret seg fra å ha totalt noia for hender til å bare bli lettere irritert i løpet av en uke. Det er jo fint:) Men jeg hadde syntes at det var fint om jeg kunne få noen tips om hvordan man lindrer "løfteskrekken". Hun er ikke aggressiv, og hun forbedrer seg hver dag. Hun er ei glad lita rotte som elsker oppmerksomhet. Hadde bare vært fint om jeg kunne få noen tips sånn at prosessen kan forkortes noe.
hmm, min rotte er oxo sån hun har oxo litt sån noya for å bli løftet opp, å hun gjemmer seg ofte for å slippe å bli det, men hun roer seg fort når jeg tar henne innen for genseren min , kanskje du oxo skulle prøve det. det er vel bare spørsmål om tid antagelig å om hvor ofte du tar henne opp på fangetCaedes wrote:I dag har Devi vært ute av buret mens jeg vasket buret hennes. Hun syntes det var kjempegøy, og løp hit og dit for å undersøke alt. Hun reagerte ikke da jeg strøk henne over ryggen, men ble litt irritabel da jeg prøvde å løfte henne. Hun har altså forandret seg fra å ha totalt noia for hender til å bare bli lettere irritert i løpet av en uke. Det er jo fint:) Men jeg hadde syntes at det var fint om jeg kunne få noen tips om hvordan man lindrer "løfteskrekken". Hun er ikke aggressiv, og hun forbedrer seg hver dag. Hun er ei glad lita rotte som elsker oppmerksomhet. Hadde bare vært fint om jeg kunne få noen tips sånn at prosessen kan forkortes noe.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
bare hyggelig det vet duCaedes wrote:Takk for tipset!Kanskje kroppskontakt er det som skal til?

pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
som å høre om Devi
Da gjelder det bare å ta det forsiktig. Hun glemmer veldig lett hvis hun får kos eller noe å tygge på. Da blir hun så mjuk som smør. Hun har bitt meg et par ganger, men det var av stress. Vanligvis tar hun bare fingern min i munnen og gnafser litt på den når jeg er for nærgående. Det er jo ikke for å skade meg, tror det mer er ment som en slags advarsel eller for å si at "det der skal du bare gi F i."

Da gjelder det bare å ta det forsiktig. Hun glemmer veldig lett hvis hun får kos eller noe å tygge på. Da blir hun så mjuk som smør. Hun har bitt meg et par ganger, men det var av stress. Vanligvis tar hun bare fingern min i munnen og gnafser litt på den når jeg er for nærgående. Det er jo ikke for å skade meg, tror det mer er ment som en slags advarsel eller for å si at "det der skal du bare gi F i."

Caedes wrote:som å høre om Devi![]()

pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
hehe bare koselig det, vi får rotte oss sammen om probler vi rotte fansCaedes wrote:Takk for et godt svar! Nå ble jeg roligere

pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
-
- Gammelrotte