Rister/slår med halen?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
blancka
Pinky
Posts: 27
Joined: 31 Dec 2007, 23:41

Rister/slår med halen?

Post by blancka »

Først fikk jeg to voksne hannrotter på ca. 1 år. De er sånn halveis tamme, godtar å bli løftet og er forsåvidt rolige. Vi fikk veldig lyst på flere og da jeg og min datter var i en dyrebutikk for å kjøpe ett større bur falt vi for de små rottene de hadde der og kjøpte to hanner til som var 5-6 uker.
De har nå blitt ganske trygge på oss og kommer ut av buret selv når vi roper på de :D

Men det har ikke gått så veldig bra hele tiden med å ha de små med de gamle, de små har tilogmed fått noen små skader etter å ha blitt bitt :(
Det er heldigvis roligere nå i buret. Men litt små slåssing er det ennå, tror ikke at de klarer helt å finne ut hvem som skal være leder osv.

Den ene lille har vist en merkelig oppførsel der han "logrer/slår" med halen mens han står ved siden av en av de gamle :hm:

Kan noen fortelle meg hvorfor han gjør det :?:

Bla litt langt dette her :D

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

soorry...

Post by torasrotter »

hei :D
vet det er kjipt å høre dette, men jeg tror jeg ville søkt litt i søkefunksjonen... mener å huske at det var en tråd om noe slikt for ikke så lenge siden :) ;)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Logring med halen betyr at den lille er redd, at den er usikker i situasjonen..

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Logring med halen gjøres når rotta er spent, både på den gode og dårlige måten. mine kan logre med halen rett før de skal ta et stort hopp, men jeg har sett logring med halen når en av mine tidligere hanner skulle "ta" en inntrenger.

blancka
Pinky
Posts: 27
Joined: 31 Dec 2007, 23:41

Post by blancka »

Søkte på "logring" og fant ut endel :D

Og etter det jeg har lest så forstår jeg det som at det er ganske normalt at de piper og slosst litt :hm:

Håper bare at de finner ut av det tilslutt, nå er det gått noen uker siden de flyttet isammen og det tok vel over en uke før jeg tørte å la de sove i samme bur.

Prøtte
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 18 Feb 2007, 14:01
Location: Fauske
Contact:

Post by Prøtte »

Jeg logrer når Svein og Hanne spiser.... Men det er av en HELT annen grunn da... :P :spise:
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

Post Reply