Rottemusikk

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Rottemusikk

Post by Marianne »

Jeg har inntrykk av at rotter har musikksmak. Ihvertfall gir rotta mi, Vimsa uttrykk for at hun liker enkelte artister bedre enn andre. Hun kommer fram fra gjemmestedet sitt på skrivebordet når jeg setter på f.eks Enya og Scorpions, mens andre virker hun helt uinteressert i. Er det noen andre som har samme erfaring? Hvilken musikk liker rottene deres?

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jeg har ingen erfaringer med musikk med mine, men har lest at rotter til og med kan skille mellom forskjellige typer techno.

Prøtte
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 18 Feb 2007, 14:01
Location: Fauske
Contact:

Post by Prøtte »

Jeg headbanger til det meste jeg;) 8)
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Her var det en som snudde hodet mot musikken og gnisset tenner, når det ble spilt enkelte sanger innen metal :] Kan hende det var noe techno i det, jeg var ikke der desverre :/

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Tror ikke det var noe spesielt med techno, men poenget var at de kan faktisk skille mellom forskjellige grener innen samme musikkgenre.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

vet ikke hva rottene mine liker best. de hører på samme bra musikken som meg! de foretrekker vel best musikk som er nokså jevn, hvis jeg spiller litt høy opera eller queen så skvetter de...

gamlepusen vår reiste seg og masjerte ut av rommet hvis vi spilte noe annet en rolig klassisk.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Wookie wrote:Her var det en som snudde hodet mot musikken og gnisset tenner, når det ble spilt enkelte sanger innen metal :] Kan hende det var noe techno i det, jeg var ikke der desverre :/
:D

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

mine blir hypre av glad rock og sovner til elemnter musikk ;)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Den gangen jeg hadde rottene i kjelleren så fikk de ikke så mye valg... det ble mest Sputnikk :lol: .. mulig det var en grunn til at de prøvde å bite i stykker ledningen til høytalerne hele tiden :roll:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

Ailani wrote:Den gangen jeg hadde rottene i kjelleren så fikk de ikke så mye valg... det ble mest Sputnikk :lol: .. mulig det var en grunn til at de prøvde å bite i stykker ledningen til høytalerne hele tiden :roll:
:lol: :lol: det hadde jeg også gjort :lol: :lol:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Sputnikk er gladmusikk :lol: arti å høre på når jeg vaska å styrte der :P
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Turbojentene

Post by Turbojentene »

Ailani wrote:Den gangen jeg hadde rottene i kjelleren så fikk de ikke så mye valg... det ble mest Sputnikk :lol: .. mulig det var en grunn til at de prøvde å bite i stykker ledningen til høytalerne hele tiden :roll:

Tror nok jeg hadde gjort det samme ja.. :lol:

LueDotten
Pinky
Posts: 20
Joined: 12 May 2008, 00:25
Location: Oslo
Contact:

Post by LueDotten »

Rotta mi, Eddie, sovner hver gang jeg spiller piano. :D

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Orkesterverker, uten slaginstrumenter, men med fiolinsolister fører til massegnissing hjemme hos meg.

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Da rottisene mine var 2 mnd gamle og ganske nyinnkjøpte inviterte vi venner på "Rottefest": - Etter at smågutta hadde inspisert hvert fang nøye med påfølgende skvetting på fangene til alle de mannlige gjestene (til varierende misnøye!) sovnet Sam på fanget mitt (han tisset ikke på mitt fang, selvfølgelig) og lå der og sov i minst en time - tilsynelatende helt uanfektet av masse menneskelyder - prating, skåling og all mulig musikk - Supergrass,Kula Shaker, Billy Idol, kate bush..kan tro "mor" ble stolt og superforelsket i lille rottetassen da :lol:
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Post Reply