Fra harmonisk til angripende rotte...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Fra harmonisk til angripende rotte...

Post by Wookie »

Lynet var den første rotta jeg omplasserte for en uke siden. Han var den mest harmoniske og snille rotta i flokken min. I dag fikk jeg melding av ny eier at han har begynt å regelrett angripe alle de andre rottene i buret, etter det første døgnet, som skal ha samme gemytt som ham. Hun har forsøkt med å prøve å introdusere dem på nytt igjen på nøytrale steder, men han fortsetter med å regelrett angripe... Han skal ikke virke syk bortsett fra at han nyser litt. Kan det komme av at han rett og slett ikke taklet omplassering?

Jeg får ham tilbake i dag, og da skal jeg se om han fortsatt kommer overens med de to som er her. Burde jeg gå frem på vanlig vis i forhold til introdusering? Jeg vil vel tro at han kjenner igjen dem...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Huff,stakars lille venn.Tror du får se stor glede når han kommer hjem!Hjertet mitt blør ofte når jeg leser om voksne rotter som skal inn i nye flokker.Tror det er veldig viktig at rotter som skal omplasseres blir det sammen med flokken.Kos dere masse når han kommer hjem! :bravo:

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Ja, det har ikke vært spesielt lett, siden jeg har ganske mye i mot omplassering av rent prinsipp og ingen ville ha 6 rotter, heh. Vi får se hvordan han reagerer på de to jeg har igjen, han har nok savnet dem. Så får jeg prøve å omplassere de tre sammen.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

:akt:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Er ikke Lynet husky broren til Viper som vi hadde?

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Hvis han kommer fra titi 3 juni 07, så... Men nå har han det helt fint! Var veldig stor gjensynsglede å se her.

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Jeg må trekke tilbake at han var angripende. Vi snakket sammen og det høres ut som om han "bare" var redd og skremt over hele situasjonen.

miroxx
Sofaspiser
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2006, 22:11
Location: Møre og romsdal

Post by miroxx »

Hmm, skal du omplassere alle 6 ?
i såffal ville jeg prøvd å satt dem bort i grupper på 2 å 2 ,eller 3 å 3. eller noe. Da har de hvertfall en de kjenner fra før !
_ Kaja _ :D

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Ja, det er nå det jeg har prøvd på, men det er ikke så lett desverre. De siste tre skal få flytte sammen, og jeg skal være der når møter nye rotter :)

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Wookie wrote:Ja, det er nå det jeg har prøvd på, men det er ikke så lett desverre. De siste tre skal få flytte sammen, og jeg skal være der når møter nye rotter :)
Så bra :) Jeg har vært borti noe lignende selv, fikk en voksen rotte som hadde bodd sammen med en annen flokk, og hun ble så skremt og utilpass av den nye situasjonen at jeg rett og slett gav henne tilbake etter noen uker.

Post Reply