Rotter som biter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Newt

Rotter som biter

Post by Newt »

Vi har to rottejenter, søstre, som er trekvart år gamle. Den siste tiden har de begge to bitt meg ganske kraftig, ved flere anledninger. Det skjer alltid når jeg har de på kroppen, inni genseren for eksempel, og de har bitt meg i ryggen, på armene og skuldrene, altså ikke steder som kan forveksles med godbiter (ala fingre som kommer mellom sprinklene i buret osv). De har enda ikke bitt meg til blods, men det er ordentlig vondt, og jeg får merker. De er godt vant til mennesker, buret står i stuen, og de er ute ofte. De er sosiale, spiser/drikker godt, har fin pels, og bortsett fra denne bitingen er de helt supre.

Nå har det gått så langt at jeg vegrer meg for å ha fysisk kontakt med dem, og det gagner verken meg eller dem.. Noen som har tips/råd?

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:shock: huff det høres ikke bra ut, ikke er det noe morro heller når de holder på sån :hm: tenk etter om de kan ha blitt skremt av noe, en lyd eller lukt kanskje, eller om de kanskje kan være syke på noen måter, uansett så er det jo ikke sån det skal være da, noe annet godt tips har jeg ikke desverre men kjønner at du er fortvilet å vegrer deg for å ha de innen for genseren, jeg tror jeg ikke hadde latt de fått lov til å være helt inntil kroppen jeg dam men brukt to gensere for eks å latt de være innen for den ene bare, håper det er noen andre her som har bedre tips å kan hjelpe deg mere, lykke til
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Kanskje en dyrlegesjekk hadde vært lurt, for sikkerehets skyld? Kanskje de har blitt syke på en eller annen måte som gjør dem agressive. Har desverre ikke noe bedre råd å komme med.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

en ting som er kjempe viktig er at du virker helt rolig og ikke trekker til deg hånden i en brå bevegelse eller slik at de skjønner at du er nervøs for da kan være sikker på at de biter.

prøv å gi de en gammel t-skjorte som lukter av deg å ha i buret, dette vil gjøre at lukten av deg er velkjent for dem. de har ikke noen føflekker de kan tro de kan bite av? så ikke la de gå i genseren din, men bare løst rundt deg i sofaen. og i det de biter putt de rolig i buret, ikke noe mere. du kan si et fast og bestemt nei, men ikke noe mere bare rett i buret.
i og med at de ikke biter til blods tror jeg ikke de mener å "såre deg" for de kan bite så mye hardere om de vil.

prøv dette en stund.
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Post Reply