tvangs kosing

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir

tvangs kosing

Post by siv »

jeg har nå prøvd å tvangs kose roxy litt forde hun ikke kan fordra å bli løftet å håndtert :| men jeg fikk så vondt av henne, hun strittet i mot, å pep å skrek å berte seg :( jeg følte meg rett å slett slem, inne i mellom tok hun en pause å pustet ut, ett lite øyeblikk så knisset hun tenner oxo, men når jeg løsnet så vidt bittelitt på grepet så var det pån igjen, sukk, er jeg slem, å vil det bli bedre å bedre etter hvert :|
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Jeg syns ikke man skal tvangskose, men la dem få bestemme selv.

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

tvang og tvang.. måten siv bruker er med lik tilvenning.. Det er allerede sett fremgang med metoden hun har brukt :bravo: og det bare idag!! :D
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

siv
River avispapir

Post by siv »

ja jeg ordla det feil :) jeg venner henne til å bli håndtert å holdt lengre en ett par seck, :)
pazuza06@live.no.

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

OK, kanskje jeg misforstod da hun skrev det med å holde henne fast. Jeg er litt sånn at jeg ikke syns man skal holde dem fast om det ikke er nødvendig, som ved en helsesjekk eller noe. Det er jo ikke slik at alle rotter må bli kosefanter :)

Men hvis Roxy syns det er OK, er jo det fint!

siv
River avispapir

Post by siv »

nei det er ikke det som er viktigigst synes jeg heller men er viktig at hun gotar å bli holdt å håndtert da, så vetrinærer kan se ordentlig på henne uten at hun stikker av eller biter :) som hun gjorde sist :oops: da bet hun vetrinæren så han begynte å blø :oops:
pazuza06@live.no.

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Nei, det har jeg forståelse for. Har ei veldig redd dverghamsterjente, som kun lar seg løfte på en helt spesiell måte, ellers biter hun. Helsesjekker her hjemme kan jeg bare drømme om, og dyrlegen som skulle undersøke henne for en forkjølelse i høst, måtte lytte på henne gjennom reiseburet.

siv
River avispapir

Post by siv »

:shock: oi stakars liten var ikke noe glad i dr dyregod nei huff, er litt kronglete når dyr er så spesielle da, det må jeg si, men det kan se ut som framgang med roxy her, har akkurat luftet de for kvelden, så å steden for å vente til de gikk inn selv så prøvde jeg å løfte henne inn, når hun kjønte hun ikke kom seg vekk å jeg ikke ga opp, så ga hun fort opp å jeg fikk løfte henne forsiktig, uten protest :) så da satte jeg henne bare rolig inn i buret å så ga jeg de mais som belønning, det er det beste de vet :D å de spiste med iver begge to, å når hun var ute var jeg like populær som klatre stativ :lol: godt jeg ikke har skremt henne vekk med plagingen min av tilvenning, men jeg skal jobbe med henne hver dag i en uke, to tre ganger om dagen å se hvordan det går
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

jeg er enig med siv i dette.. Har selv erfaring med flere rotter som har vært veldig skeptiske til bæring og kos, og jeg har vendt dem til det til tross for atde ikke har villet i starten.. Har fått flere koserotter som elsker å bli bært og kos med etter en periode med tilvenning. Likte å se at de endra seg jeg da, koselig nå man får det til, blir så nært knytta med dem da! Men sikkert ikke alle rotter dette går på, feks min stanley, har innsett at min tilvenningsmetode mest sannsynlig ikke fungerer på han, tror man nå se ann fra rotte til rotte..

siv
River avispapir

Post by siv »

Linda wrote:jeg er enig med siv i dette.. Har selv erfaring med flere rotter som har vært veldig skeptiske til bæring og kos, og jeg har vendt dem til det til tross for atde ikke har villet i starten.. Har fått flere koserotter som elsker å bli bært og kos med etter en periode med tilvenning. Likte å se at de endra seg jeg da, koselig nå man får det til, blir så nært knytta med dem da! Men sikkert ikke alle rotter dette går på, feks min stanley, har innsett at min tilvenningsmetode mest sannsynlig ikke fungerer på han, tror man nå se ann fra rotte til rotte..
takk for støtte :) ja jeg så bare nå når jeg skulle ta henne inn at hun lot seg løfte opp å inn i buret etter at hun kjønte jeg ikke lot henne få viljen sin, da hang hun der i dinglet hun godtar å bli løftet under fram bena men er ikke noe glad i å bli løftet hunder maven, så hun er en sån to hånds råtte tror jeg :roll: men da protesterte hun ikke engang, å den framgangen har skjedd bare på denne kvelden, så det er håp for henne :sol: :rottehode:
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

jeg tror du bare skal fortsette sånn, så lenge du respekterer henne nå det gjelder hvordan hun liker å bli bært. Det er hvertfall det jeg har gjort, har holdt dem slik de liker å bli bært, og da har jeg ettehvert fått kost mer og mer med dem,har vært kjempe koselig med en slik endring, har tatt lang tid da, opptil 6 mnd på noen, men har vært verdt å vente på da,tror alt er en vanesak, også for rotter! Er de vandt til bæring og kosing blir det en del av hverdagen for dem etterhvert...

siv
River avispapir

Post by siv »

jepp, tar nok tid med roxy oxo, men så lenge hun godtar å bli løftet på en spesiel måte så blir det jo lettere for oss begge etter hvert da, hun var stor da jeg kjøpte henne å ikke tam i det heletatt, hun var redd, nervøs å skvetten, så jeg har kommet godt på vei med henne synes jeg, siden hun klatrer på meg å sånt :D men skal jobbe hver dag med henne nå i en uke å så se framgangen..
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir

Post by siv »

har jobbet med roxy litt, å hun har vært flink hele veien, har nå holdt henne til sammen i 20 seck, det høres ikke lenge ut men for henne er det det, neste gang skal jeg øke til å holde henne i 30 seck, begynner alltid med bare 5 seck å øker med 3 seck etter hver gang :P
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

høres ut som du er veldig tålmodig og flink med henne:)

siv
River avispapir

Post by siv »

Linda wrote:høres ut som du er veldig tålmodig og flink med henne:)
vel jeg prøver i hvertfall, :) har bestemt meg for å ikke gi opp ved det første, å så lenge det er litt framgang for hver gang så er det bare morro :) men jeg må innrømme at jeg følte meg veldig slem mot henne på førsten i går da hun pep å skrek å strittet i mot :( men etter det har det bare blitt bedre :)
pazuza06@live.no.

Post Reply