En hundevenn til Lucifer

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

En hundevenn til Lucifer

Post by Lucifer »

Jeg passer et hus for tiden, med tilhørende katter og bordercollie. Jeg tok selvfølgelig med meg Lucifer, og tenkte at hun kunne bo på et rom for seg selv, men det skulle vise seg å ikke bli nødvendig. Hugo, bordercollien, er veldig bedagelig anlagt og jager ingenting større enn fluer. Da jeg kom bærende med buret første dagen løp han rett bort og hilste på Lucifer. Hun, som hang i burtaket og skreik av redsel sist hun så en annen rotte syntes ikke at en bikkje var skummel i det hele tatt. De snuste og slikket på hverandre gjennom sprinklene, så jeg prøvde å slippe ut Lucifer i sofaen mens Hugo var tilstede. Det gikk kjempefint. Hugo fulgte Lucifer forsiktig rundt, og slikket og vasket henne. Innimellom føk hun sidelengs når han ble litt overivrig i snusinga og fikk dyttet for hardt, men hun virket ikke plaget av det.

Image

Hugo er mer fascinert av Lucifer, enn hun er av ham, men de er et morsomt syn. Når Lucifer går lei legger hun seg i sovehuset i buret, og da ligger Hugo med nesa så langt inn i buret han kommer og piper som om verden har gått under. Sålangt har jeg passet Hugo i en og en halv uke, og kommandoen "finn Lucifer" kan han godt. Da spoler han avgårde gjennom huset og opp på soverommet der buret står. De er nå rare de dyra...

Jeg vil ikke anbefale å slippe hunder og rotter sammen. Jeg hadde aldri gjort dette hadde jeg ikke kjent både Lucifer og Hugo. Såvidt jeg vet ser hunder på rotter som bytte. Men har andre erfaringer med at hunder og rotter blir venner?
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

For ein søt historie, morsomt med dyr :D

Her er forøvrig ei rotte på ein katt på ein hund :p
http://www.youtube.com/watch?v=JL2eDiO0A64

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Jada,Trulte(far border collie,mor beagle)elsker rottere og de er gode flokkvenner.Dersom du søker her finner du flere som forteller om lignende. :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

hehe :) dyr her herlige!

min ene (spike)
han elsker kaniner å nå har han fått sansen får rotter da kaninen min døde. så han er veldig glad om han kan ligge med de når de luftes. han har fått ett hardt bitt på nesen av den ene, så han rygger litt unna når den kommer :P
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Mange hunderaser er blitt avlet til å ta vare på de rundt seg, men det er kjempekoselig å se likevel:) Kanskje hunder blir rammet av samme morsinstinkt som vi mennesker blir, når vi ser de sorte knappenålsøynene og de små rosa snutene?

Pappa hadde en svær riesenschnauzer, hannbikkje, som elsket kattunger over alt på jord, de ble slikket så grundig at de var klissvåte etter "vaskingen" :D
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

de er fine :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

H+B+S
Betarotte
Posts: 446
Joined: 13 Sep 2008, 21:35
Location: Bergen

Post by H+B+S »

Jeg hadde rottweileren min på besøk på terassen idag og tok ene rotten min med ut. De stirret intenst på hverandre, men tturde ikke å la de hilse *redd for rotten*. Ikke pgr av hunden min, for hun tar ikke hunder, katter,kaniner o.l. Har vært bestevenn med alle kainene våre.

Men var så redd rotten skulle få hjertesvikt altså, har jo aldri møtt en hund i hele sit tliv.
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Det går sikkert fint, de tåler mye de små. Lucifer hilste på hesten til bestevenninna mi, som blåste opp neseborene og begynte å pruste på henne. "Oj, her var det godt og varmt," tenkte Lucifer, og prøvde å komme inn i nesa. :D
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Har ikke erfaring med nettop det, men hunden og kaninen min er beste kompiser :) Det eneste problmet er om vinteren, for kaninen er utekaning og hunden vår sleiker ham sånn at han blir så blaut, at det fryser til is :? Og da får hand et alt for varmt igjen pga. vinterpelsen hvis vi tar han inn :lol: Så derfor er det for det meste "sommervenner" da :)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Lucifer wrote:Det går sikkert fint, de tåler mye de små. Lucifer hilste på hesten til bestevenninna mi, som blåste opp neseborene og begynte å pruste på henne. "Oj, her var det godt og varmt," tenkte Lucifer, og prøvde å komme inn i nesa. :D
Haha, morsomt :lol: Stakkars hest :geek:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Jeg har en australsk terrier, og rasen hans er egntlig trent opp til å jakte på rotter, slanger, mus og den slags, men han er helt forelska i Pim og Cilla og i de andre jeg har hatt ;) Søte!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Zelda føler seg litt plaget av dem(de henger i beina på henne,siden hun er så lita.

Men Linda derimot!
Hun er over gjennomsnittlig intressert i rottene.
Her er et artig bilde av linda og rottene;
Image
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Så koselig! :sol:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Det var et søtt bilde! :)
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Hehe, så fint bilde, rottegal :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply