hamstring

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Trixi

hamstring

Post by Trixi »

jeg bare lurte, er det vanlig får hanrotter og hamstre??
en av mine hanrotter gjør nemmlig det, han bare elsker peanøtter (sånne usaltede med skal) så hver gang jeg kommer og gir han peanøtter må han bare forsikkre seg om at de alle sammen kommer trykt inn i huset hans.

Trixi

Post by Trixi »

er det ingen som vet noe?? :?:

kanskje jeg har en litt "feminin" rottegutt da! :roll:

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Hamstring er veldig individuelt. Mange kjæledyrrotter slår seg til ro med at det vil komme mer mat etter hvert, mens noen liker å gjemme unna for å være sikker på at det blir nok mat. Tenk om mennsket deres slutter å gi dem mat??

Dette gjelder jo ofte snacks som de ikke får så ofte. Rotter som alltid har mat i matskålen sin ser ikke alltid behovet for å gjemme dette unna.

Men som sagt - rotter er forskjellige. Noen bryr seg om hamstring, andre ikke, og det gjelder både hunnrotter og hannrotter. (Hamstring trenger ikke å være feminint.)
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Gretelita
Pinglerotte

Post by Gretelita »

Søster hamstrer masse, både av den vanlige maten og av godbiter. Med en gang matskåla blir fyllt opp kommer hun løpende og drar med seg masse mat inn i ene huset. Innimellom får også Zelda hamstringstendenser, og da driver de og stjeler mat fra hverandre. De har hvert sitt "hemmelige" matlager, så Søster henter mat fra skåla, legger i lageret sitt, og så kommer Zelda og flytter det videre til sitt eget lager. :)

Trixi

Post by Trixi »

Å jaa, da så. de forige rottene vi hadde som var to jenter, hamstret utrolig mye. hver gang jeg så inn i huset deres, lå det sikkert et halvt kilo rottefor der :o !! jeg som trodde det bare var hunrotter som hamstret! :lol:

Locked