trenger gode råd angående bading av rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

tantepose wrote:Når det blir snakket om bading av kjæledyr blir det et "press" på andre om å gjøre det samme.Du bestemmer selv hva du skal gjøre,men føl ikke at du MÅ.Kos deg med å få den lille trygg og tillitsfull isteden :D (Dette er ikke myntet på noen spesielle,bare så det er sagt.Saken dukker opp med visse mellomrom....)
Bra at du tenkte på å understreke dette tantepose ;) Vi "erfarne" rotteeiere glemmer i blant at det er mange nye rotteeiere her som kanskje får feil inntrykk av hva som er nødvendig, hensiktsmessig, etc når vi driver og diskuterer slikt.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Sonija

Post by Sonija »

Christi wrote: Vi "erfarne" rotteeiere glemmer i blant at det er mange nye rotteeiere her som kanskje får feil inntrykk av hva som er nødvendig, hensiktsmessig, etc når vi driver og diskuterer slikt.
Syndes det er kjempe fint at dere skriver dette jeg.
Selv har jeg fått inntryket av at rotter ikke liker å bade :|

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

enig i at det til syvende og sist ikke er "nødvendig" å bade rottene, siden de nok ikke ville gjort det i vill tilstand. men ute i det fri er det heller ingen sarte menneskeneser som skal lukte på dem...og som sagt, når de tisser på hverandre lukter det stramt til sist :)
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Det inntrykket har nok alle rotteeiere! :D
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Ja, de lukter ikke alltid like godt. Og de har en lei tendens til å tisse på hverandre. Når jeg kommer over en jente med mye tiss på seg, har jeg begynt å ta henne med i vasken og skylle litt, og tørke godt etterpå.. Dette blir ikke voldsomt godt likt, men de fleste godtar det da... Men strengt tatt mener ikke jeg heller at det egentlig er nødvendig å vaske dem.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

jeg har ikke prøvd å bade jentene mine siden den ene gangen jeg badet sharon, å det er hun nk glad for at jeg ikke har gjort igjen :lol: når det gjelder å få den lille tillits full å sånt, så må jeg bare fortelle hvor fin roxy min har blitt, hun som var så redd, skvetten å engstlig for så mye, har jeg jobbet med en stund, å nå godtar hun at jeg løfter henne, uten ett pip,
hun stikker ikke av fra fanget mitt med det samme jeg prøver å stryke henne over ryggen, å sist men ikke minst, hun gotar uten ett minste pip at jeg tar på henne båndet når jeg skal ha henne ut :bravo: hun har blitt veldig god :P
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Oi,oi,oi! Så bra:) Øvelse gjør mester:P...Jeg var ute på terrassen i går og badet Pim og Cilla i lillesøsters basseng/sandkasse(sånn liten trekanta plast ting!) Og det var jo så varmt, og Cilla var utslitt, så når jeg satte hun oppi vannet, begynte hun å vasse rundt og sovna til slutt! Såå søtt! :D Pim holdt seg mest på tørt land, men stakk føttene ned ett par ganger for å avkjøle seg litt;) Morro når de liker det selv så godt! :sol:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Karen--- wrote:Oi,oi,oi! Så bra:) Øvelse gjør mester:P...Jeg var ute på terrassen i går og badet Pim og Cilla i lillesøsters basseng/sandkasse(sånn liten trekanta plast ting!) Og det var jo så varmt, og Cilla var utslitt, så når jeg satte hun oppi vannet, begynte hun å vasse rundt og sovna til slutt! Såå søtt! :D Pim holdt seg mest på tørt land, men stakk føttene ned ett par ganger for å avkjøle seg litt;) Morro når de liker det selv så godt! :sol:
hmm noe sånt må jeg oxo prøve på, men har ingen baseng eller balje som er stor nok så de kan svømme noe større da :hm: men kan prøve den lille baljen jeg kjøpte for å bruke som badekar til de, fylle den bare litt med lunket vann å se :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Lurt ;)...Men jeg har en sånn balje også, men den får de litt "panikk" i for den har høyere vegger og er mindre!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hmm hva kan jeg bruke da tro :hm:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Badekaret, met 5-10cm høyt vann;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

oki takk :D men hvor får jeg kjøpt det tro :hm:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Du kan jo bruke vask, vanlig badekar eller en sånn smart ting som jeg har kjøpt til de; et trekantet plast "badekar" som er for små barn! Har kjøp det på coop obs, og ligger på ca en 200,- lapp! Der er det masse plass til rottene, noe som gjør at mine slapper litt mere av ;) I hvert gjørne av bassenget er det også sånne små sitteplasser som barn liksom skal sitte på som rattusene liker og hoppe opp på og ta seg en hvil! Populært hos Pim og Cilla :sol:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

oki høres lurt ut :P skal tenke litt på det 8)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Lucifer hater vann, men ei venninne har fem rotter som alle elsker å bade og dusje.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Post Reply