trenger gode råd angående bading av rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Tok med Fiona og Tuva i dusjen i dag og det gikk mye bedre enn jeg trodde :D De fikk løpe rundt på badgulvet å utforske, og av og til kom de bort til dusjen og da løftet jeg en om gangen opp på skuldra der de sto på en klut. Lot skuldra være ute av vannet.

Fiona snuste på vannet og lot meg helle litt vann på henne og vaske henne på ryggen. Halen ble også vasket :) Satt hun der å pusset seg.

Tuva er jo ung enda så hun var mer uredd :D Var veldig nysgjerrig på vannet, men skal helst ha kontroll selv så når jeg løftet på henne pep hun :P Var så søtt hun la seg ned og lente hodet sitt på mitt! Lå hun der å kosa seg i varmen :lol: Imens gikk frøken -nesten- inn i dusjen. Så disse blir nok med flere ganger ja!

Tullet de seg inn i genseren min mens jeg tørket meg. Kan diskuterest hvor koselig det var når jeg skulle kle på meg da ;)
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Pirats
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 23 Sep 2008, 12:34
Location: Danmark
Contact:

Post by Pirats »

Sonija wrote:
Christi wrote: Vi "erfarne" rotteeiere glemmer i blant at det er mange nye rotteeiere her som kanskje får feil inntrykk av hva som er nødvendig, hensiktsmessig, etc når vi driver og diskuterer slikt.
Syndes det er kjempe fint at dere skriver dette jeg.
Selv har jeg fått inntryket av at rotter ikke liker å bade :|
Jeg har det også på samme måde. Jeg bader kun mine rotter hvis de ikke selv kan gøre sig rene, f.eks hvis de har fået noget der gjorde at de blev meget beskidte eller en ældre rotte der har svært ved at nå hele pelsen igennem selv.
http://www.petpile.dk
PetPile
Hengekøyer, huler og senger til dine rotter

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Godt tips om å ha dem med i dusjen! Men hva med å ha dem med i badekaret? :) Jeg har i alle fall et stort badekar, så jeg hadde nok fått plass til et eller annet de kunne gå opp på mellom beina mine eller noe sånt.. Hva tror dere om det?
Mindre morro blir det vel om de bæsjer i vannet... :akt:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Jeg hadde mine med i badekaret. Jeg tok ferieburet med inn i badekaret og satt litt vekk fra det så de måtte svømme for å nå meg. De var veldig flinke, men ble litt fortumlet av at bunnen forsvant :P De ble i allefall rene, og det trengtes!
Aurora

cocos&smule<3
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 09 Oct 2008, 21:06
Location: Bergen, Nattlandsfjellet:)
Contact:

Post by cocos&smule<3 »

Når jeg dusjer pleier jeg og la guttene mine løpe rundt på badegulvet. Og av og til for Cocos være med meg i dusjen. Da sitter han på skulderen min og koser seg :D Men Smule hater vann :)
Rottehilsen fra Josefine og Smule <3

http://www.minetotter.piczo.com

R.i.p. Cocos :(

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Jeg har hatt med rottene i badekar noen ganger, mens jeg selv sitter der! Da pleier de som regel å klatre opp på beina og skuldrene mine :)
Stella liker faktisk å dusje. Da sitter hun litt unna selve strålen, mens det drypper litt på henne også sitter hun å vakser seg.
Amelie bare hopper oppover beina mine, og det er gaanske vondt da...
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg satte en og en av rottene mine i badekaret med vann :D Det var slik at de ikke måtte svømme da :) Men jeg lot vannet renne, og da svømte Balder bort og vasket seg :D De andre bare pep og prøvde å hoppe opp :P Ble myyyyyyyye bæsj, så tror IKKE at jeg skal bade sammen med dem!

Post Reply