Rottene er blitt så sure etter de fikk unger!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottatouille

Rottene er blitt så sure etter de fikk unger!

Post by Rottatouille »

Har jo ikke hatt de så lenge, så tilvenning til kos og sånt var jo nettopp begynt å gå bra. Men etter de fikk ungene, så virker de så irritable. Pippi hoppa på hånda mi og klorte i går, mens Dolly prøvde å bite gubben. Tør jo nesten ikke stikke hendene inn til de lenger, aner jo ikke hvordan de reagerer. Er dette vanlig når de får kull? Hva gjør jeg nå?

*klømegihodetuerfarensomjeger* :?:

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Nei det er nok ikke så uvanlig, de vil beskytte ungene sine vet du ;) Jeg skjønner at det ikke er så gøy sår de prøver å bite, men du skal nok se at det går over når ungene klarer seg selv i 6 ukers alderen :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

når du skal se til ungene, åpne burdøra og vent på at rotta skal gå ut av seg selv. sett buret en plass rotta kan gå løs, deretter tar du buret med deg inn i et annet rom.

jeg måtte la mor gå ut selv endel i starten. ca første uka. etter det godtok hun at jeg tok ungene ut for å veie og sjekke dem.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

MiljamJenta wrote:Nei det er nok ikke så uvanlig, de vil beskytte ungene sine vet du ;) Jeg skjønner at det ikke er så gøy sår de prøver å bite, men du skal nok se at det går over når ungene klarer seg selv i 6 ukers alderen :)
Ungene klarer seg selv allerede ved 3 ukers alderen.

Når barna får øyne og har begynt å komme ut av rede, vil nok snuppene dine roe seg ned. men gør som hege skrev, ikke ta på ungene når moren er i nærheten, og legg de alltids tilbake i redet.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Det er flere som anbefaler å la mor og unger være i fred de første to ukene, hvis mødrene ikke er tamme.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Har en vennine som ahr hatt to kull på sin hunn før. Hun var veldig aggresiv og beit mye..Har nok masse med hvor mye stress moren er under! Min var bare litt stressa og usikker i begynnelsen, men trår man rolig frem så går det nok bedre! Prøve å ikke mase så mye på moren liksom ;) !
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply