Rottene slikker hendene våre

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anathema

Rottene slikker hendene våre

Post by Anathema »

Hei

Jeg og samboeren fikk oss 2 nydelige jenterotter på fredag. Helt siden vi fikk dem har de slikket oss på hendene ved enhver anledning. Det ser ikke ut til at de får nok, rett og slett.

Noen som vet hva dette kommer av?


Mvh Nybakt rotteeier :)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Hvis dere ikke har noe som lukter og/eller smaker veldig godt på hendene, er det nok rett og slett at de steller dere. De koser på hendene deres. Høres bra ut :)

miroxx
Sofaspiser
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2006, 22:11
Location: Møre og romsdal

Post by miroxx »

De steller dere som sakt, og som regel er hender salte :P Noe som rottene liker ^^
_ Kaja _ :D

Anathema

Post by Anathema »

Men det var betryggende å høre :) Vi trodde kanskje det var noe galt.

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Den ene min er også vill etter å slikke! Hun slikker meg på hendene og i ansiktet :)
Men må jo bare si at det er jo et bra tegn, de (dine rotter) må da være veldig trygge på deg siden de bare har vært hos deg en kort, kort stund. Kjøpte du de på dyrebutikk?
Lykke til :bravo:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Prøtte
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 18 Feb 2007, 14:01
Location: Fauske
Contact:

Post by Prøtte »

Hender er nammenam! :spise:
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

Anathema

Post by Anathema »

De ble kjøpt hos en dyrebutikk, ja. Men de hadde begge vært hjemme hos hun som jobbet der. Tror hun drev med litt oppdrett.

Men det er ikke farlig med for mye "salt" for rottene, da? Altså fra å slikke hendene våre.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

tror ikke det er så farlig med salt fra hender,de viser at de er trygge på dere å at de liker dere, ved å slikke hendene deres :D min ene jente kommer hele tiden å ser etter godbiter mellom fingrene mine, flytter på hånden min å snuser mellom fingerene. :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

karmosin
Stjeler mat
Posts: 47
Joined: 07 May 2008, 01:28

Post by karmosin »

Jeg tror også det kan ha noe med dominans å gjøre, selv om jeg på ingen måte er en rotteekspert. Har tre selv, og har funnet ut at den minst dominante rotten min er den som mest liker å bli kost med, hun kommer og legger seg i fanget, og elsker å bli kost og stelt i pelsen. Den mest dominante av mine rotter liker dårlig å bli kost med, hver gang jeg koser med henne slikker hun meg, som om hun forteller at hun ikke underkaster seg ubetinget.

Dominansen i flokken min kommer tydelig fram da den dominante rotten steller og pleier de to andre, ofte med høylydte protester fra de andre to. Hun regelrett holder dem fast mens hun slikker dem. Det samme som hun gjør med fingrene mine, når jeg koser med henne.

Post Reply