temming av rotter 2

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
olepet
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 23 Aug 2008, 19:49

temming av rotter 2

Post by olepet »

Nå har vi hatt tutti frutti og vaffel i 1 1/2 uke. Første turen i hetta gikk vellykket':)'
Men så to dager senere (idag) plasserte jeg dem i hetta mi igjen og det gikk ikke så bra.
Etter 3 minutter begynte de og pipe og jeg fortet meg å ta dem inn i burret igjen. Men da de kom inn i buret var de ikke "hyperstressa", de var rett og slett nysgjerrige og ikke redde.
Skjønner kke hva som gikk galt i dag':('

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Er det mulig de hadde det så bra bak i hetta at de rett og slett begynte å lekeslåss? Det får dem jo til å pipe ganske høyt og tydelig.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

kan hende de kranglet om den beste plassen i hetta di :) prøv en gang til.
mine krangler stadig inne i henge køya for å få den beste plassen :D det samme skjer hvis begge to er oppe på skulderen min.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

olepet
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 23 Aug 2008, 19:49

Post by olepet »

Det vet jeg ikke. Har ikke hatt rotter før, så er ikke så flink til å tyde kroppsspråket og lydene.
Men de var iallefall ikke "traumatisert" i buret, vi har nesten ikke sett de lekeslåss, de gangene vi har - har det vært uten pip.
Men noen ganger hører vi små pip fra buret, jeg trodde at disse lydene ikke var et tegn på kos, men at knitrelydene var det. Det er fint du deler med deg.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Pipelyder er vanligvis ikke tegn på kos, men det er helt vanlig at smårotter kommer med korte pip når de lekeslåss. Antagelig er det et signal til den andre om "brems litt nå". Det betyr ikke at de har det færlt :)

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

Mina'n vår "sutrer" når de andre gjør noe hun ikke liker. Skikkelig jamring. :lol: Men jeg har også opplevd hyling og skriking både på skuldrene og bak i hette. Som regel er det krangling om besteplassen.
- R.I.P -
Molly 20.09.08
Mina 19.04.09
Juni 19.04.09
Missy 10.08.09
Suzie 23.08.09
Punky 23.08.09

http://rats.nisse567.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Ja, høres ut som en liten krangel der, ja :) Hvis du ikke tror hun har tråkket på noe eller no da...?
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply