Beibin er slu!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida
Betarotte

Beibin er slu!

Post by Ida »

Hele gjengen er på en ny runde med baytril, igjen :roll: Og nå prøver vi baytril dosert rett i munnen for å sikre at de får i seg alt (istedet for å ha det i drikkevannet).
I går la jeg merke til hva Beibin gjør etter hun har fått dosen sin. Hun er bra slu! Hun holder medisinen i munnen til jeg har satt henne i buret, også gnir hun den av i hengekøya! Skjønner ikke hvorfor hun orker å holde det i munnen så lenge, det smaker jo dritt :spy: (jada, må jo smake på det man gir dyrene sine), og er jo mye bedre å svelge med en gang :roll: Gav henne nettopp medisin igjen, og tenkte å holde henne til hun har svelget. Tror jeg sto med henne i 10 minutt og prøvde alt mulig for å få henne til å svelge. Til slutt gav jeg opp og satte henne i buret igjen, og da gjør hun det samme :roll:
Trooooor jeg kanskje skal blande det ut med noe som smaker bedre.

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

For noen slue dyr! Hundene mine er akkurat slik.. Hehe.. Når de må ha ormekur eller annen medisin som smaker dritt, blander jeg det ut med leverpostei og ost=) Da sluker de det^^,

Det bør du kanskje prøve med rottene også:) Blande ut med yoghurt kanskje?:)

Rotteglad

Post by Rotteglad »

Det jeg pleier å gjøre er å skjære opp en liten brødbit og sprøyte medisinen i den biten, også tar jeg på litt smørepålegg på brødbiten (leverpostei f.eks.). Da tar de det med en gang! :)

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Ja tror jeg må gjøre det :roll: De andre er flinke og svelger med en gang, også får de seg en godbit etterpå.

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Bra å belønne dem ja:) Hesten min var slik at han slukte all medisin han fikk, selv om det smakte grusomt. Han var jo nærmest dødssyk, så kanskje han skjønte at han måtte?

Ikke vet jeg med de dyrene, men jeg ville ha blandet ut med noe godt=) Husk å ikke bland så mye, for da er det ikke alt som blir spist:) Jeg ville ha matet henne og ikke bare satt noe inn, for da har du kontroll på hvor mye som blir spist av det=)

Post Reply