Hva skjer ?? : S

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vimsa
Markeringsbehov

Hva skjer ?? : S

Post by Vimsa »

Tom og Max har begynt å krangle så mye i det siste.
Dem piper og klynker når dem ligger i samme hengekøye. Å nå for 10 min siden hadde dem fløgi på værandre 2 ganger tilomed så Max skrek av full hals å kaster seg ner fra 3 hyller og ner i buret. :|

Jeg kjønner ikke hvorfor dem gjør sånt. :?

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Hm. Hvor gamle er de? :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Vimsa
Markeringsbehov

Post by Vimsa »

Ca 15 mnd.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det er tydelig at minst en av de to jentene dine (jeg holdt på å glemme at det er jenter :lol: ) ikke er fornøyd med tilværelsen for tiden, men om det skyldes sykdom som ikke synes (ennå), eller at hun er inne i en personlighetsendring er ikke godt å si...

Jeg kan ikke foreslå noe annet enn at du får følge med og se om den ene har begynt å plage den andre, eller om de virker like irriterte begge to. Hvis du finner ut at det er den ene som er blitt vanskelig ville jeg bedt om en veterinærsjekk for sikkerhetsskyld. Hvis begge virker vanskelige ville jeg forsøkt å bytte om på burinnredningen, slik at det fantes to matskåler, to hengekøyer etc., og se om det hadde effekt. Og pass på i tilfellet utviklingen skulle gå i feil retning. Men jeg håper de er ferdige med disputten, hva den nå handlet om.
:rat:

Vimsa
Markeringsbehov

Post by Vimsa »

Jeg har hat lite tid til dem i denne uka, så dem har ikke vært så mye ute av buret i denne uka. Kan det ha noe med det å gjøre ?

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Det er nok en god grunn til hvorfor de krangler ja. Kjeder man seg i buret hele dagen er det ikke mye annet å få ut energien på enn å plage en søster.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov

Post by Vimsa »

Da er det nok derfor de krangler....problemet er at de har bare noen hyller og en hengekøye i buret...det er ingenting for dem i buret som kan aktivisere dem(men har bestilt ting til de)

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Mine elsker å lage rede av avispapir mens jeg er borte. De elsker også å gnage i stykker håndduker jeg bruker som hengekøyer. Det hjelper dem nok til å holde seg aktivisert mens de er i buret.
Aurora

Post Reply