Hamstring

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Fredrik&Kristine
Pinky
Posts: 8
Joined: 25 Nov 2008, 13:01

Hamstring

Post by Fredrik&Kristine »

Den siste tiden (begynte for ca.1 månde siden) har Trine mor blitt ekstrem på å hamstre mat, alt hun finner/får skal lagres i huset, t.o.m yoghurt drops som hun elsker, lagrer hun i huset istedenfor å spise, selv leker. Matskålen som hun har stående i sofa'n tømmer hun gradvis ved å fly att og fram mellom sofa og bur, spiser det sjeldent. Spiser neste kunn fra matfatet i buret. Noen andre som har opplevd slik hamstring? Kan det skyldes årstiden?

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Det er helt vanlig at rotter hamstrer mat - jenterotter kanskje mer enn gutterotter, men min kastrat hamstrer han også. Det er ikke så mye gjøre med det, annet enn å kanskje vente med å fylle på med mat i skåla hvis det ligger et lager i huset, og huske på å fjerne lageret når du vasker buret ;)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

He he. Jeg har en ganske flittig husmor her som hamstrer ALT. Spesielt avispapir, nøkler, plastikk bokser, små leker, osv. Hun jobber utenstopp og blir veldig gira når hun først har startet. Så flytter hun tingene rundt i buret. Dorullen i matskålen og lekemusen i doen, alt stoff går også i doen mens aviser skal inn i røret og diverse hengekøyer.

Hun blir sjefet veldig rundt så jeg tror kansje det er en måte for henne å få sjefet litt selv en gang i blant. :D :roll:
Aurora

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Grevlusen vår tar alt hun finner med inn i buret. T.o.m. USB minnebrikker og CD-er :shock:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredrik&Kristine
Pinky
Posts: 8
Joined: 25 Nov 2008, 13:01

Post by Fredrik&Kristine »

Hehe. Det er ekstra morro når hun prøver å ta med seg hele avisa inn i buret ;)

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Stella skal allitd hamstre, men hun hamstrer fra buret og andre ting hun finner, og til sengen min :roll: Da tar hun med seg omtrent hele skapet mitt også, hvis det er åpent :)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

mine jenter er også slik. spessiellt gammla. hun tar alt med seg.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Mine pleier å sitte i døråpningen og ta i mot tørfór biter, og ta det med seg opp i hoved hengekøya :)
Det også gøy og legge ut f.eks agurkbiter på gulvet hvor de løper, så hamstrer de masse :spise:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply