Aggresivitet og litt til !

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Dorthe

Aggresivitet og litt til !

Post by Dorthe »

Jeg har besøkt flere rottehjemmesider, og har i flere av dem lest at ellers friske dyr har blitt avlivet grunnet oppstått aggressiv atferd !

Noen hunnrotter har blitt aggressive etter et eller to kull -- andre rotter har blitt aggressive etterhvert av ulike årsaker. Hvor vanlig er dette -- og er det noen forskjell på kjønn her ?

Hvis rottene er tillitsfulle og gode når de er små, kan de likevel endre atferd og bli aggressive etterhvert selvom de ikke er sky når de er små ?

Er det mest forekommende at rotter som utvikler aggresivitet er skye først - og at skyheten eventuelt går over i aggresivitet etterhvert ?

Jeg har som sagt sett dette på ulike rottehjemmesider -- at rotter som har blitt meget godt behandlet og er hos rottefolk likevel kan vise uønsket atferd etterhvert som de vokser til !

Og jeg undres da litt på hvor vanlig dette altså er !

Nå har jeg fått babyene mine inn på hjemmesiden min forresten -- så alle som er nysgjerrige på å få se dem er hjertlig velkomne inn for å ta en titt ;-)

Vil også svært gjerne få rose Ida med Topolinos oppdrettet for en knall super duper hjemmeside ! Det er utrolig spennende å studere alle de fine fotos og følge utviklingen av rottebarna fra nyfødt til leveringsklare !!

Er det forresten mulig å få bestilt en siameserfarget rex rotte unge ?

Jeg har jo som kjent oppdrett av både Siameserkatter og Cornish Rex katt, og derfor hadde det vært meget morsomt med en liten rottebaby som var siameserfarget i masken men med rex pels !

Fortrinnsvis en hunnrotte da jeg har 2 stk hunnrotter fra før og IKKE har ambisjoner eller ønske om noe rotteoppdrett selv.

Allikevel ønsker jeg meg veldig en slik rotte -- om de nå finnes her i landet da !

Alternativt en rex hunn eller en siamesermasket hunn !

Men det optimale hadde da vært en siameserfarget med rex pels -- det hadde på en måte blitt *alt i en* -- he he he ;-)

Finnes slike rotter her til lands, så tips meg om det !

Men jeg vil ikke ha annet enn en baby uansett !

Mine 2 småjenter er født den 23.07. og i skrivende stund har jeg ikke hatt rotter i huset 1 uke en gang !!!!


Vennlig hilsen fra Dorthe.

Locked