Advarsel..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Advarsel..

Post by BabyLizz »

Til dere som har katt eller andre dyr i huset. Emil - min kattunge - er oppvokst med rottene siden de alle var små babyer, og først nå har han begynt å jakte på dem. Han kan finne på å prøve å ta dem inne i buret, og det er MED klør.

De får så klart ikke gå sammen mer!

Jeg sier bare at selv om de er oppvokst sammen, så er rottene byttedyr for katten. Jeg vet ikke med noen her, men har sett mye på det danske forumet at katter og rotter er mye sammen..

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Huff så skummelt :shock:
Bra ingen av rottene ble skadet da :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

jack er snart 10 mnd og han rører de enda ikke. men her er det jo egentlig rottene som tar hund og katt

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

jeg ville heller ikke stolt på en katt med rottene mine. skummelt! :shock:
Aurora

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Hadde aldri i verden latt de være alene iallefall. Synst dette er for skummelt :|
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

ainapb
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 06 Jan 2009, 22:51
Location: elverum

Post by ainapb »

Jeg har en hund blandet av Jack russel terrier og fox terriere oghun er ganske ivrig etter å få smake bare litt... men får selføgelig ikke lov til å komme bort :P
Aina :)
Mixi + Alle rottene :D

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Haha, når vi snakker om hund og rotte;

Da han ene hunden min var valp fikk han hilse på en av de forrige rottene mine. Hun angrep han (ja, stakars lille hunden, han syns fryktelig synd på seg selv ) :smack:

Da jeg fikk ny rotte (Stella) så fikk han hilse på hun i senga mi, men han hadde blitt så redd for de at han ikke turte å hoppe opp i senga på flere timer, og det var jo etter at Stella hadde blitt tatt inn igjen.
:P
Men uansett, jeg lar de aldri gå løst sammen! Jeg holder hunden :)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

min hund er 14 år og driter egentlig i rottene. han er så vandt til det. han likte ikke katter heller før og nå har jeg 2

ainapb
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 06 Jan 2009, 22:51
Location: elverum

Post by ainapb »

Haha hunden til Wollf er redd =) Coco og Reed småsmaker litt på bena hans og det er ikke gøy ;)
Aina :)
Mixi + Alle rottene :D

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

hehe... og jeg har en stoooor hund. han er pyse da

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Min hund ble også jaget rundt av rottene...pyse dyr :P
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Hadde to småhunder på henholdsvis 3 og 5 kg da jeg bodde hjemme hos min mor. Den ene hunden var overlykkelig når hun fikk hilse litt på rottene. Hun peste og logret og gjorde alt hun kunne for å komme til såpass at hun kunne slikke litt på de. :P Helst ville hun gjerne stjele de med seg (noe jeg selvfølgelig aldri lot henne gjøre).
Den andre hunden brydde seg ikke en døyt om rottene. Hvis jeg holdt rotta opp mot henne, så snudde hun seg vekk og så en helt annen vei og begynte å smatte og slikke seg usikkert rundt munnen. Skikkelig brydd og ukomfertabel med hele situasjonen. :P Det lyste av hele henne at hun syntes denne rotta var en fryktlig tåpelig skapning. :lol:

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

her blir bikkja helt fra seg om dyrene ikke får komme ut en dag. Da sirkler han ved buret, piper og blir super gira med en gang noen reiser seg, i håp om at de skal få komme ut.. Men de får aldri være alene, og vi passer på. For hunden veier bare 40 kilo og når de alle 5 er i sofaen passer vi på at han ikke legger seg på dem, eller dytter den ned med snuta..

Men katt og rotter har jeg ikke testet, men ville aldri latt de heller være alene, uansett om de var vokst opp sammen eller ikke. Katter er raske dyr, plutselig gjør de noe man ikke får stoppet i tide... (generelt skeptisk til katter jeg da :P)
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Nåååw :) Fint at hunden passer på at rottene får komme ut :P Da går det i hvert fall ikke ann å glemme dem :P

Nei, jeg liker ikke katter selv jeg.. Hehe :)

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

fungerer veldig fint :) Selvom det ikke er lett å glemme dem uansett da, siden buret står i stua :)
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

Post Reply