Leker

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Leker

Post by Beate »

Når rottene går rundt på gulvet hos dere, leker de med ting da? Eller er det bare snusing og oppdaging det går i?
Har kjøpt ett par baller med bjelle i dag for å se om de ville leke med de :) de reagerte på lyden, men å trille den selv var ikke like gøy. De har også ett klatrestativ for kattunge/ilder, men det er ikke så altfor gøy det heller. Noen tips til eleker som er gøy uten at det inneholder mat? :)
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Mine liker å ødelegge tomme pastillesker :lol: og andre ting desverre. De spiste opp øretelefonene i dag og neglefilen i går....
Aurora

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

jeg så igår at lille Sina hoppet opp på en rund pute (fra Ikea) Og hadde sotere problemer med å holde balansen når hun skulle ned igjen, (puta begynte å rulle) Men hun hoppet opp igjen, etter å ha kommet ned.. så ett eller annet var det som gjorde at hun fortsatte..

men ellers holder de seg tilogmed unna lekene ...
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

mine løper bare og utforsker.. tror det er viktigere å ha noe i buret. ellers har jeg blekksprut, rør, tuber og esker jeg har laget hull i som se elsker

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

mine leker gjerne med hva som helst så lenge det er jeg som enten jager dem med det eller drar det unna dem :) Hender syntes de er fantastisk morsomt også, eller en papir bit.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Vi mennesker fungerer jo som levende klatretårn, så det er jo to leker bare der :P skulle bare ønske de var mer som katter på den måten at de leker med ting. Men om vi oppmuntrer mer så kanskje det går :)
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Gutta har blitt så gamle at de ikke leker mer, men jenteflokken derimot... Beibin er ikke helt med, men småttisene herjer rundt. Alt som rører seg er kjempegøy! Avisstrimler som rører seg, også har jeg en hjemmelaget "fjærkost" som er laget av hønsefjær festet på en pinne. Det er dritkult altså! Og om de sitter på skuldra og jeg tar de ned, så spoinker de seg en runde og tar helt av, og hopper rett opp på skuldra igjen. KJEMPEGØY! :bravo:

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

En tampong var visst veldig gøy :shock: Er bare å dra den bortover i "tråden", og rottusene springer hysteriske etter. Er så utrolig lite som skal til :lol:

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Små barn, små gleder :roll:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Til de minste pleier jeg å ta en papirrems (do-papir) og dra den bortover ved siden av dem, og vifte med den i luften. Da pleier de å følge etter den og prøve å ta den :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Nå ringler det med ringleball under sofaen :bravo: suksess!
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

H+B+S
Betarotte
Posts: 446
Joined: 13 Sep 2008, 21:35
Location: Bergen

Post by H+B+S »

Mine knager på komoden så de kommer seg inn i den, festlig hobby! Ellers liker Lavendel å jage hånden min, når jeg flytter den rundt :D
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Mine liker ikke å leke med hånden, de skjønner liksom ikke hva de skal gjøre...
Aurora

nelly
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 23 May 2008, 16:47
Location: Bergen

Post by nelly »

Mine fikk en sånn "treat ball" til jul (sånn ball som man putter godbiter inni som ramler ut når man triller ballen). Den er kjempepopulær! De triller og triller. Charlie setter seg på bakbena og triller med potene, Speedy setter snuten inntill ballen og løper avgårde med ballen foran seg. Og Merlin har sjønt hvordan han skal få godbiter uten å gjøre noen ting: han sitter og venter til det ramler noe ut av ballen, da hopper han frem og stjeler alt han får tak i. Ellers så er tomme pastillesker (og alle andre esker) med litt mais i kjempegøy. De river dem i fillebiter :D
Kjersti + Speedy, Charles, Merlin og Moses.
Sov godt lille Petrus. Glad i deg for alltid lille Snusen min.

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Mine bare klatrer og gjømmer seg et sted for å sove. På en eller annen syk måte kommer de seg inn i skuffene mine (noe som ikke er artig, for der ligger alltid renvaskede klær full av tiss og bæsj..). De legger seg som regel ned for å sove =P

Post Reply