Gnaging

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
pepinoo
Pinky
Posts: 15
Joined: 19 Jul 2008, 00:37
Location: Brønnøysund

Gnaging

Post by pepinoo »

Nå har rottene mine gnagd sund nesten alle hengekøyene, men ingenting av det de har å gnage på gnager de på.
Noen tips til ting jeg kan ha i buret? :)
Hilsen meg og mine 3 små :)

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Som de ikke gnager på eller som de skal gnage på?
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Trehus, gnagestein, dorull, pastilleske, gulrot? :D
Aurora

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Hos meg gnager de også mest på hengekøyene. De får allverdens av andre ting, og de kan gnage litt på treleker og pappesker av og til, men det er hengekøyene som gjelder. Jeg tror de synes at gnagestein er verdens teiteste oppfinnelse, og det er det vel egentlig også :geek:
Man får bare leve med det, og ha syskrinet med lapper klart.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Mine bruker gnagesteinen noen ganger de :) men jeg må si at hengekøyene får svi iblant de og....
Aurora

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

De eneste gangene rottene bruker gnagerstein er når jeg har kjøpt med godis inni ;) Men det hjelper ikke så mye :roll:

Men et tips, vis du har et gammelt håndkle eller stoff kan du legge det oppå buret sånn at de prøver å dra det gjennom sprinklene, jeg tror det kanskje er mer spennende enn å gnage på hengekøya ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

prinetti
Omegarotte
Posts: 128
Joined: 25 Jan 2009, 00:29
Location: Tønsberg
Contact:

Post by prinetti »

det nye hengehuset til småtissene her klarte seg en hel time uten å bli spist på :O Så nå har huset to innganger....

gnagesteinen er gnagd på, men ikke så mye..... så er vel mer morsomt å spise på hengekøyer, eller hengehus :P
Storm, Kaos, Lucy og Sina
http://prinettisrotter.webs.com/

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Tøy og stoff er visst generellt veldig gøy å gnage på. I begynnelsen hadde 80 % av t-skjortene mine gnagehull der rottene fant det for godt å lage "luftehull" når de satt innenfor klærne mine. Etter at hengekøya hadde blitt gnagd ned 34 ganger gav jeg opp og byttet den ut med et rør som henger i taket. Så fikk de et helt fleeceteppe som jeg la over buret, og som nå ligger strimlet og i biter i buret dems, tydeligvis den mest populære aktiviteten så langt!
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Mine har faktisk greidd å ha EN liten hamsterhengekøye (som med god fantasi kan romme 3 rotter) i ruuuundt...hmm...over halvåret ivertfall :D De elsker den, og har bare gnagd av to tråder. Her går det mest i pappesker, og der man fester hengekøyene. De gnager såklart på hengekøyene også, men ikke slik at de er ubrukelige.

Gi de litt avispapir? :) Her bygger de heller reir av det enn å ødelegge det de allerede har.
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Beate wrote:Gi de litt avispapir? :) Her bygger de heller reir av det enn å ødelegge det de allerede har.
Rive avispapir er en av yndlingsbeskjeftigelsene,og da helst kl 6 om morgenen. "Rrrriiiiitssj"! :D
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Verdens beste vekkerklokke :D
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Man kan gi dem en liten kloss med ufarlig tre. Det likte mine og nå er den vist borte :?: Hjelper å få den til å lukte litt godt da. Eller så kan du bare passe godt på den og bli kjempe glad i den i en stund. Da kan du garantere at de vil ødelegge den når du putter den inn i buret :P
Aurora

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Beate skrev:
Gi de litt avispapir? Her bygger de heller reir av det enn å ødelegge det de allerede har.


Rive avispapir er en av yndlingsbeskjeftigelsene,og da helst kl 6 om morgenen. "Rrrriiiiitssj"!
Her synes de det er nødvendig å rive avispapir sent om kvelden når vi allerede er sene i seng. Jeg kan sove gjennom det meste, men det er ufattelig vanskelig å sovne når det kommer stygge rivelyder fra buret under 2 m fra sengen.
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Elisabeth wrote:
Beate skrev:
Gi de litt avispapir? Her bygger de heller reir av det enn å ødelegge det de allerede har.


Rive avispapir er en av yndlingsbeskjeftigelsene,og da helst kl 6 om morgenen. "Rrrriiiiitssj"!
Her synes de det er nødvendig å rive avispapir sent om kvelden når vi allerede er sene i seng. Jeg kan sove gjennom det meste, men det er ufattelig vanskelig å sovne når det kommer stygge rivelyder fra buret under 2 m fra sengen.
Skriver under på den.
Samme med katteleiker med bjelle, blir kun brukt om natta.

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Post by Tiannina »

Jeg bruker gnagestein til mine og hittil har de holdt seg unna hengehøyene :D

Mine bråker også mest om natta. men jeg bruker ørepropper, så jeg hører ikke så mye uansett :P
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Post Reply