fått to rotter til

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
siva83
Hamstrer mat
Posts: 360
Joined: 30 Mar 2006, 13:12
Location: Høvik

fått to rotter til

Post by siva83 »

Nå har jeg fått gleden av å prøve å ta over to rotter etter. kjempeskjønne skapninger. Problemet er at mine to hann rotter er usikre på de. Jeg har prøvd å introdusere de nye til mine men det blir krangler. en rotte av hver gruppe er utrolig dominerende og det ender med at de to flyt i tottene på hverandre tross nøytralt sted, vanilje lukt osv. Det endte med at de godtok den ene nye så nå er det tre stk som sover i en haug, mens den utrolig dominerende nye ikke godtar mine to. noen forslag til hvordan jeg kan få orden på ting slik at de kan leve i samme bur? de to nye er mye eldre enn mine...
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Re: fått to rotter til

Post by Dumbo-fan90 »

[quote="siva83"]de to flyt i tottene på hverandre tross nøytralt sted, vanilje lukt osv.quote]

Har vaniljelukt noe med intodruksjon å gjøre :hm: Har aldri hørt at det hjelper iallefall.. :?:
Mvh Ida&rottene

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Gi dem masse tid til å bli kjent, fortsett med å la dem treffes på nøytral grunn. De av våre to hanner som går sammen brukte lang tid på å finne seg til rette sammen. I begynnelsen var Tommeliten nådeløs og Sludd turte ikke bevege seg utenfor sovehuset sitt. Nå sover de sammen, spiser sammen og vasker hverandre. Noen trenger mye tid, andre går godt sammen fra første stund. De nye rottene trenger også en stund på å tilpasse seg sitt nye hjem og det kan kanskje forsterke den enes domians?
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

siva83
Hamstrer mat
Posts: 360
Joined: 30 Mar 2006, 13:12
Location: Høvik

Re: fått to rotter til

Post by siva83 »

Dumbo-fan90 wrote:
siva83 wrote:de to flyt i tottene på hverandre tross nøytralt sted, vanilje lukt osv.quote]

Har vaniljelukt noe med intodruksjon å gjøre :hm: Har aldri hørt at det hjelper iallefall.. :?:

det skulle hjelpe med å gni vanlije lukt på de så de fikk samme lukt... men nå har jeg lånt de bort mens jeg er på ferien til eieren av de to andre i håp om at ting ordner seg
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Locked