Litt frustrert:S

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

takk for gode råd :D Jeg har ikke helt gitt opp håpet ennå, men det er ikke lenge før. Jeg tror ikke det er han som er problemet for han bodde sammen med 6 jenter når en i dyrebeskyttelsen hadde han.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Fint at du har funnet ut av noe om hvordan har har levd iallefall. Det er selvfølgelig du som ser rottene som best vet hvordan ting er mellom dem. Jo mer info du kan få, jo enklere er det for deg å finne gode løsninger.
mvh Julie

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Nå bor gutten sammen med melis (ny liten jente) og gizmo (en av de som ikke liker han helt). I natt sov de veldig fint sammen i samme hengekøye. Selvfølgelig var det litt krangling men det er jo normalt. Nå er alle rottene i sofaen sammen og det ser ut til å gå veldi greit, men han sitter jo bare i hjørnet og observerer. Ista satt han å lagde litt koselyder for seg selv :) ingen som har angrepet han.. eller nå driver samba og bøller da.. skjønner ikke hvorfor de bare kommer å angriper uten at han har gjort noen ting :? han bare sitter der med sine egne saker han..

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Kanskje han lever under prinsippet at man ikke skal slå jenter??? :wink:

Men det sier å kanskje litt om tolvmodighetn hans og hvor mye han virkelig tollererer fra damene som da bøller med han...kan være at de provoserer med vilje for å vite hvor mye og hvor lenge de kan holde på føre han gjør noe...jeg vet ikke, en liten tanke som kom nå....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Jeg satt nettopp ut noen leker i sofaen for å se åssen det gikk når alle blir litt nysgjerrige og oppspilte. Pepsi ble selvfølgelig nusgjerrig og bevegde seg ut av det trygge hjørnet sitt. Da hoppa hun som er verst til å bølle på gutten. Dermed ble det slagsmål. Masseslagsmål for å si det sånn. Jeg bestemte meg forå prøve å ta bort hun som bøller og se hva som skjedde da. Nå går det helt fint. De er litt skeptiske til hverandre, men det går kjempe bra. Rart at en liten jenterotte kan lage så store problemer..

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Tuuuuusen takk for råd til dere alle :D I natt sov pepsi i det store buret med damene. Riktignok ikke alle damene da. Jeg tok ut hun bølla og da gikk det kjempe fint. Håper det ordner seg helt etterhvert iallefall :D Har satt inn bølla igjen nå og foreløpig har det gått greit. Jeg krysser fingrene :)

Locked