To dominante hunner

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

To dominante hunner

Post by Martemor »

Lille og søte har bodd sammen fra de var 5 uker gamle. så fikk vi Mini. Introduseringen gikk kjempe fint.. I buret er alle kjempe gode venner og ligger og koser hele dagen:D men med en gang de kommer utenfor buret er det krig mellom mini og lille... mini er en skikkelig bølle og løper etter lille hele tiden. Lille er egentlig veldig leken, men hun har gått veldig lei av mini de siste ukene. Nå har mini nettopp blitt skadet av all kranglingen.. hva kan jeg gjøre?? jeg vil ikke ha dem i forskjellige bur :( vil ikke at noen skal bli alene:(
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

Re: To dominante hunner

Post by Martemor »

Nå har mini bodd alene i et bur i snart to uker! Jeg synes skikkelig synd på henne. Hun serså ensom ut, men jeg kan ikke ha hun med de to andre siden hun ypper og biter dem hele tiden. Noen ganger tar de andre to igjen, men det er sjeldent. Har noen opplevd noe lignende før?? Jeg må bruke utrolig mye tid på dem nå siden jeg må ha de ute til forskjellig tidspunk. Noe jeg kan gjøre for å få dem til å bli venner igjen.. alt gikk jo så fint de første ukene... skal jeg fortsette å prøve?? ta dem sammen noen ganger??
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: To dominante hunner

Post by Larm »

Har hun bitt de andre til blods, eller er det hyling, busting og jaging?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

Re: To dominante hunner

Post by Martemor »

Jeg har ikke sett noen stygge sår nei... Men de er helt ekstreme når de holder på. Lille var jo den dominante i buret før Mini kom. Når vi fikk mini ble alt kjempe fint inne i buret. Det var ingen slossing mellom noen av dem, og jeg var så glad lille hadde roa seg ned, men etter ca to uker startet det med litt småkrangling. og nå har det bygget seg opp til at lille og mini hater hverandre (søte min 3. rotte får vre i fred, hun bare tasser rundt for seg selv og blit ikke plaget og plager ingen andre)

Når Lille og Mini sloss starter det som oftest med at mini jager lille og småbiter henne i rompa. I starten var dette bare utenfor buret, så jeg trodde mini bare ville "eie" uteplassen dems, men nå er det inne i buret også. Når mini jager lille blir lille forbanna og snur seg rundt og står på to. de bruser seg opp og pelsen blir helt stiv. Så står de begge på to bein og bokser hverandre helt til en får tak og slenger hverandre ned i bakken. Så er det masse piping og hyling..

Når lille spiser mat tar hun det med seg i en krok og koser seg, men da kommer alltid mini og bøller. Lille hyler og skriker og gir uttrykk og å være ville være alene, men mini fortsetter.
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: To dominante hunner

Post by Larm »

Jeg har vært med på dette ved introduksjoner.
Da Mìra kom inn i buret med de andre var det masse hyling og jaging lenge.
Vanligvis pleier dette å roe seg etter noen uker (ikke begynne etter noen uker), men i dette tilfellet tok det faktisk over 1 mnd før ting ble rolig.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

Re: To dominante hunner

Post by Martemor »

Men hva skal jeg gjøre når de holde på inne i buret, jeg orker ikke høre på den hylingen hele tiden. Får skeikklig vondt av dem... jeg har prøvd å skille dem og jeg lager høye pipelyder når jeg ikke vil at dem skal holde på lenger..
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

Re: To dominante hunner

Post by Martemor »

Prøvde nettopp å ta dem sammen igjen, men det går virkelig ikke. de klarer ikke gå forbi hveandre uten å angripe en gang
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Post Reply